سرهنگ سیدعلی میراحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نشاط سیاسی مشارکت حداکثری و همبستگی ملی در یک انتخابات پرشور ایجاد می شود و نیروی انتظامی استان سمنان با توان 100 در صدی برای برگزاری انتخاباتی امن آمادگی دارد.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی ماموریت ذاتی در بحث تامین امنیت انتخابات دارد، گفت: رهبری نیز بر اهیت امنیت، مشارکت، سلامت انتخابات تاکید زیادی داشته است، و پلیس دارای سه ماموریت برای تامین امنیت قبل، حین و بعد از انتخابات دارد، از 2 ماه قبل، وضعیت نیرو و امکانات پشتیبانی و خودرویی استان سمنان نیازسنجی شد، معایب شناسایی و نواقص رفع شد.
میراحمدی با اشاره به آموزش پلیس های استان سمنان گفت: طرح ظفر آموزش در محورهای تامین نظم و امنیت، حفظ و حراست از صندوق های رای ، کنترل جمعیت و جلوگیری از اغتشاش و موارد مشابه در دستور کار قرار گرفته بود، دستور العمل هایی با نگاه امنیتی انتظامی، اجتماعی و ترافیکی و نظارتی در پلیس پیش بینی شد که طرح امنیتی با رویکرد عادی و غیرعادی در نظرگرفته شده است که سهم و نقش 34 دستگاه دولتی برای برگزاری انتخابات بهتر در این طرح دیده شده است.
وی ادامه داد: طرح نظارتی در مداخل ورودی و خروجی و جلوگیری از ورود کالای ممنوعه و قاچاق از اول اردیبهشت اجرایی شد است، این طرح در ابتدا با شیب 30 درصدی ، در گام بعدی 50 درصدی و در زمان حاضر با شیب 70 درصدی در حال اجرا است و در روز انتخابات با آماده باش 100 درصدی پلیس نظارت انجام می گیرد.
وی با بیان اینکه با 6 استان همجوار استان سمنان نشست های مشترک انجام شده است تا از توان و هم افزایی آن ها در صورت نیاز استفاده شود، ادامه داد: ستادهای انتخاباتی و احزاب و گروه های استان شناسایی و شناسنامه دار شده اند و در زمان تبلیغات 28 مورد سفر نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در استان سمنان با تامین امنیت کامل انجام شده است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی و رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: در حوزه فضای مجازی، پلیس فتا برنامه ریزی انجام داده است و قبل از انتخابات تمام نت سراهای استان سمنان که 175 مورد بود شناسایی و شناسنامه دار و بازدید شده اند، اگر نقصی بوده برطرف شده است و 9 مورد در استان سمنان که تخطی داشته اند، پلمپ شده اند.
وی گفت: کانال های پرمخاطب همانطوری که می توانند در جلب مشارکت حداکثری و ایجاد نشاط سیاسی موثر باشند، می توانند در تحریف واقعیات، ایجاد هیجان کاذب و بر هم زدن نظم نیز نقش داشته باشند، از این رو، تمام کانال های پرمخاطب استان شناسایی و شناسنامه دار شده اند.
میراحمدی افزود: با استفاده از تیم رصد هم به صورت انسانی هم به صورت هوشمند همه اخبار در حوزه انتخابات مستندسازی شده است، اگر تخلفاتی باشد، احصا شده است در مجموع 56 تخلف انتخاباتی در حوزه نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستا احصا شده است که برای برخی از این تخلف ها تشکیل پرونده شده است برخی تذکر و برخی هم تعهد داده اند.
وی ادامه داد: بالغ بر 100 نشان‌گاه سایبری دارای تخلف در استان شناسایی شده است و به دادستانی مرکز داده شده است تا احکام قضایی صورت گیرد همچنین تیم ویژه ای از مهندسان برای نفوذ در لایه های پنهان شبکه های اجتماعی در نطر گرفته شده است
وی خاطرنشان کرد: کنترل ستادهای تبلیغات در دستور کار پلیس قرار گرفته است تا به حال مورد خاصی در استان سمنان برای تعقیب قضایی نداشته ایم، تذکراتی بوده سعی شده است پلیس در کنار ستادها برای ایجاد نشاط سیاسی و مشارکت حداکثری همراهی کرده است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی و رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: 742 ستاد اخذ رای پیش بینی شده است که 602 ثابت و 140 سیار و 450 شهری و 292 روستایی است که همه در سایه امنیت قرار دارند و امنیت آنها به ناجا محول شده است، در محل شعب اخذ رای 2500 نیروی آموزش دیده برای تامین امنیت شعب اخذ رای، در محل صندوق و بخشی هم برای فرمانداری و بخشداری ها که محل تجمیع صندوق ها در پایان است درنظر گرفته شده است، 5 هزار نیروی پلیس به کار گرفته شده است و بیش از 180 دستگاه خودوریی و موتوری برای تامین امنیت شهروندان در نظر گرفته شده است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی و رئیس پلیس فتای استان سمنان با اشاره به اینکه با سپاه هماهنگی عمل آمده از توان آن ها برای نیروی احتیاط و گشت های انتظانی استفاده می کنیم ، گفت: هر خبری از هر منبع ناآگاهی به دست مردم می‌رسد، شهروندان توجه داشته باشند عامل بازنشر خبر نباشند، موجب تشویش اذهان عمومی نشوند، همه اخلاق مدار باشند ، اخلاق حرفه ای از سوی ستادها، خبرنگاران، مدیران سایت ها و وبلاگ ها رعایت شود و خط قرمز نظام را بدانند و رعایت کنند.
از جمعیت 702 هزار و 360 نفری استان سمنان 508 هزار و 115 نفر واجد شرایط رای دادن هستند، تعداد نهایی شعبه های اخذ رای در انتخابات 29 اردیبهشت 96 در استان سمنان 742 شعبه شامل 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی و 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار است.
در دوره پنجم، تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان، با 5.5 درصد رشد، به هزار و 64 نفر افزایش می یابد، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا در سمنان، شاهرود و دامغان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.