کمال طاهریان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در دولت تدبیر و امید به روستاییان توجه ویژه ای شده است و در استان سمنان نیز مانند سراسر کشور، اقدام های خوبی مانند افزایش اعتبارات ابلاغی به دهیاری ها انجام گرفته است.
وی ادامه داد: در دولت دهم اعتبار دهیاری های استان سمنان 17 میلیارد تومان بود، اما در دولت یازدهم و با وجود تمام مشکلات اقتصادی و تحریم ها، این اعتبار حدود سه برابر شد و از 17 به 49 میلیارد تومان افزایش یافت.
وی، یکی دیگر از اقدام های خوب دولت یازدهم را ارایه خدمات به دهیاران مانند ماشین آلات، خدمات عمرانی، عنوان کرد و افزود: در دولت دهم 22 دستگاه ماشین آلات به دهیاران داده شد، اما در دولت تدبیر امید 70 دستگاه ماشین آلات به دهیاران داده شده است.
طاهریان ادامه داد: این در حالی است که کل ماشین آلات دهیاری های استان سمنان از زمان تاسیس نهاد دهیاری 186 دستگاه بوده است و در دولت تدبیر و امید و طی این چهار سال 70 دستگاه ماشین آلات به دهیاری ها داده شد.
وی افزود: رشد 37 درصدی در طرح‌های هادی مناطق روستایی یکی دیگر از اقدام های دولت یازدهم برای روستاییان است، در دولت دهم 207 روستا و آبادی زیر پوشش طرح هادی بود که این آمار در دولت یازدهم به 284 روستا و آبادی افزایش یافت.
سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان سمنان با بیان این که در دولت تدبیر و امید هر ماه به یک روستا در استان سمنان گازرسانی شد، ادامه داد: در دولت یازدهم سعی شده است که بیشتر خدمات به محرومان و مناطق غیربرخوردار ارایه شود.
وی، یکی دیگر از خدمات دولت یازدهم در روستاها را افزایش تامین آب بهداشتی عنوان کرد و افزود: در دولت دهم 272 روستا دارای آب بهداشتی بود که در دولت یازدهم 285 روستا از شبکه آب بهداشتی برخوردار شد.
وی تاکید کرد: در زمینه زیرساخت هایی مانند برق و آسفات راه در این دولت اقدامات بسیار خوبی انجام شده است به طوری که در استان سمنان روستای بالای 10 خانواری وجود ندارد که برق نداشته باشد و بیش از 450 هزار متر مربع معابر روستایی با 6 میلیارد تومان هزینه آسفالت شده است که 2 میلیارد تومان از این هزینه از محل اعتبارات دهیاری ها بوده است.
طاهریان گفت: یکی از حوزه های مورد توجه در دولت یازدهم توجه به توسعه همه جانبه روستاها بوده است، تا قبل از دولت تدبیر و امید تنها به تامین زیرساخت ها توجه می شد اما در دولت یازدهم توسعه همه جانبه با محور اشتغال زایی در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: برای تحقق این موضوع ارایه تسهیلات کم بهره با تفاهم صندوق کارآفرینی امید با بانک سینا و بنیاد علوی در دستور کار قرار گرفت و بانک سینا 20 میلیارد تومان تسهیلات هشت درصدی برای طرح های مصوب در استان سمنان در نظر گرفت که این 20 میلیارد تومان در فرآیند ابلاغ و پرداخت نهایی قرار دارد.
وی با بیان این که با این 20 میلیارد تومان برای 400 نفر از روستاییان اشتغال ایجاد می شود، افزود: در صورت جذب این 20 میلیارد تومان ، قرار است 20 میلیارد دیگر تسهیلات برای روستاییان ابلاغ شود.
وی اضافه کرد: اجرای طرح تولید و اشتغال در دشت ها و مناطق روستایی در دولت یازدهم به عهده معاونت توسعه روستایی قرار گرفته است و برای استان سمنان مقرر بود 2 هزار و 124 شغل ایجاد شود که 96 درصد از تعهد اشتغال محقق شد.
سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان سمنان گفت: همچنین 12 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از بانک کشاورزی برای روستائیان استان ابلاغ شده است.
از جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان 141 هزار و 858 هزار نفر در 45 هزار و 816 خانوار در مناطق روستایی اقامت دارند، این استان 281 روستای بالای 20 خانوار و 582 آبادی است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.