به گزارش ایرنا، محمد رضا خباز روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر امام جمعه، بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: مهمترین رسالت برگزارکنندگان انتخابات در بخش‌های نظارت و اجرا، حفظ آرای مردم به عنوان امانت آنهاست.
وی با بیان اینکه مجریان انتخابات باید با رعایت کامل مر قانون، بستر را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنند، خاطرنشان کرد: همانگونه که مردم کشورمان همواره با حضور پرشور و فعال خود در همه عرصه ها، از نظام حمایت کرده اند، به دقت رفتار و حرکات دست اندرکاران انتخابات را رصد می کنند و اگر بدانند اصل بی طرفی و مر قانون رعایت می شود، حضور گسترده تری خواهند داشت.
استاندار سمنان، قانون محوری و حرکت بر مدار قانون را سیاست اصلی دولت تدبیر و امید اعلام کرد و گفت: عوامل اجرایی انتخابات هم باید به وظایف قانونی، شرعی و اخلاقی خود عمل کنند و با رعایت امانتداری و اصل بی طرفی، زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، فراهم کنند.
خباز، با اشاره به حجم گسترده فعالیت شبکه های رسانه ها خارجی از چهار ماه گذشته تاکنون علیه ایران برای باشکوه برگزار نشدن انتخابات و دیگر مسایل، بیان کرد: باید با ایجاد رغبت بیشتر در مردم و افزایش مشارکت، حماسه دیگری بالاتر از حماسه های گذشته رقم بزنیم.
استاندار سمنان با تاکید بر اینکه همه مردم باید در عرصه های مختلف انتخاباتی شرکت و در ستادهای مختلف و دیگر مجامع فعالیت و دیگران را نیز برای شرکت در انتخابات تشویق کنند، افزود: مردم باید برای سربلندی و عزت کشور در انتخابات شرکت کنند و با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب، حتی اگر نظام را قبول ندارند، برای ایران پای صندوق های رای بیایند.
خباز تصریح کرد: دشمنان باید بدانند همه مردم ایران منسجم و متحد هستند و با انسجام ملی قدرت خود را به رخ دشمنان خواهند کشید و از کشور و امنیت کشور خود با شرکت در انتخابات دفاع خواهند کرد.
وی همچنین با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تشکیل ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی، گفت: مهمترین تاکید این مصوبه ارتقای بصیرت و معرفت انسانها از طریق ساماندهی مناسبت های مذهبی است.
استاندار سمنان با بیان اینکه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از قانون هم مهمتر است، افزود: مصوبات این شورا آن قدر اهمیت دارد که قانون گذار هم حق تغییر آن را ندارد.
در این نشست آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، مدیران کل اجرایی و اعضای شورای فرهنگ عمومی حضور داشتند و محمد رضا سوقندی و حجت الاسلام علی شکری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان سمنان گزارشی از اقدامات دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی، کارگروه های ذیل این شورا و عملکرد ستاد شئون مناسبت های مذهبی ارایه کردند.
از جمعیت 702 هزار و 360 نفری استان سمنان 508 هزار و 115 نفر واجد شرایط رای دادن هستند، تعداد نهایی شعبه های اخذ رای در انتخابات 29 اردیبهشت 96 در استان سمنان 742 شعبه شامل 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی و 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار است.
در دوره پنجم، تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان، با 5.5 درصد رشد، به هزار و 64 نفر افزایش می یابد، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا در سمنان، شاهرود و دامغان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.