حجت الاسلام و المسلمین سید علی مهدی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: به طور حتم، همه شهروندان با هر نوع دیدگاه و تفکری، ایجاد پشتوانه محکم برای انقلاب با حضور گسترده در انتخابات امسال را وظیفه دینی و ملی خود می دانند.
وی با اشاره به واجب بودن عمل کردن به تعهدات به ویژه از سوی نامزدها به عنوان عامل مهمی برای تشویق مردم برای مشارکت در انتخابات، گفت: عمل نکردن به تعهدات و بیان وعده های دروغ و محقق نشدنی توسط نامزدهای انتخابات گناهی سنگین و کبیره است.
افزود: دروغ اقسام مختلفی دارد و یکی از اقسام آن جنبه شخصی دارد، جنبه دیگر آن بیان دروغ در فضاهای سیاسی و اجتماعی است و در مجموع دروغ، آثار منفی فراوانی دارد و گناه کبیره است.
وی با تاکید بر ارایه وعده های عملی از سوی نامزدهای انتخاباتی، ادامه داد: وعده هایی که در اجتماع های بزرگ بیان می شوند دارای آثار فردی، اجتماعی سیاسی، داخلی و خارجی فراوانی است و در صورت دروغ بودن این وعده ها، آن فرد بیان کننده، گناه فراوانی را مرتکب می شود.
امام جمعه گرمسار با بیان این که در دین اسلام، دروغ گناه کبیره است ، ادامه داد: در قرآن کریم نیز بارها دروغ گفتن تقبیح شده است و از دیدگاه اسلام دروغ کلید همه زشتی هاست پس افراد باید در زندگی شخصی و اجتماعی خود از دروغ بپرهیزند.
مهدی نژاد اضافه کرد: علاوه بر این که بیان وعده های دروغ گناه است، عهدشکنی و عمل نکردن به وعده ها نیز گناه بزرگ دیگری است که نامزدهای انتخابات باید از آن پرهیز کنند.
امام جمعه گرمسار خاطرنشان کرد : اگر دروغ گفتن توسط افرادی که مقام کشوری دارند در جامعه تعمیم یابد، این دروغ ها برای آن جامعه ضرر و زیان زیادی را به همراه خواهد داشت و باعث دلسردی مردم برای نقش‌آفرینی در انتخابات خواهد شد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 ماه اردیبهشت برگزار می شود‌ و استان سمنان که دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست، در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.
7341/6026 خبرنگار : خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.