در این مطلب آمده است: بیست و هفتم اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی است، این روز در سال 1358 بنا به پیشنهاد انجمن روابط عمومی و دبیرخانه همایش ملی روابط عمومی الکترونیک با مشورت کارشناسان و صاحب نظران نامگذاری شده است.
ارتباطات در طی قرون و اعصار از طریق چهره به چهره و بدون واسطه انتقال پیدا می‌کرده و این ارتباطات به صورت تصادفی بوده و از طریق صحبت کردن و یا گوش دادن منتقل می‌شده است.
به هر حال روابط عمومی که حاصل پیشرفت علم بشر است باید به خدمت گرفتن هنر اطلاع رسانی ارتباطات برای پیش برد مقاصد هر کشور و یا هر مجموعه و نهاد و یا سازمانی استفاده شود، خوانندگان گرامی نیک می‌دانند وظیفه روابط عمومی جدا از مطبوعات و ارتباطات الکترونیکی و کانال‌های تلویزیونی نیست.
اگر قرن بیستم قرن عصر طلایی انتشار روزنامه‌ها و مجلات بدانیم و این رسانه‌های پرمخاطب به عنوان سنگ بنای آزادی و رکن چهارم دموکراسی بدانیم که مانع استبداد زورمداران و اشراف زادگان بودند قرن حاضر جولانگاه رسانه‌های دیجیتال است.
هم اکنون فضاهای مجازی و کانال‌های اینترنتی و گروه‌های تلگرامی هر نوع خبر و حادثه ای در کمترین زمان در اقصی نقاط جهان پخش می‌کنند به همین دلیل عصر حاضر و قرن بیست و یک به واسطه بهره گیری از فناوری های نوین عصر اطلاعات و ارتباطات نام نهاده اند و جهان آنچنان یک پارچه شده است که می‌توان گفت کل کره زمین مبدل به دهکده جهانی شده است، بنابراین به همان نسبت باید روابط عمومی دوباره تعریف شود و اطلاع رسانی و نوع ارتباط روابط عمومی‌ها با مردم و مسوولین باید تغییر کند چون پخش اطلاعات و نوع ارتباطات در جامعه امروزی عمده‌ترین معیار برای توسعه است و نقش فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات بر کسی پوشیده نیست.
به نظر می‌رسد در کشور ما جای کانال‌های تلویزیونی خصوصی خالی است برای مثال اگر دولت مستقر دارای یک کانال ویژه باشد می‌تواند شرح عملکرد خود را به اطلاع مردم برساند و یا اگر مخالفین دولت دارای تلویزیون خصوصی باشند می‌توانند آن دسته از خواسته‌های مردم که محقق نشده است، مطرح کنند تا دولت بهتر برنامه‌ریزی کند.
اگر کشور ما دارای ده‌ها شبکه تلویزیون خصوصی باشد اول آنکه همین داوطلبان رئیس جمهوری سعی نمی‌کنند در یک فاصله زمانی محدود مشکلات را به بدترین شکل مطرح کنند و یا همدیگر را که شایسته داوطلبان کسب مقام ریاست جمهوری نیست متهم به سوءاستفاده از املاک و سرمایه‌های جمهوری اسلامی کنند، از طرفی هم روابط عمومی‌ها موظف می‌شوند به طور شفاف مسایل جاری و اداری را به اطلاع عموم مردم ایران برسانند.
باید در مورد اطلاع رسانی و شفافیت همه مسوولان در زمینه روابط عمومی‌ها تجدید نظر شود و با تاسیس و راه‌اندازی تلویزیون‌های خصوصی، به همه امکان بدهند تا اطلاعات خود را در موضوع‌های مختلف بیان کنند تا هیچ خبر و موضوعی از نظر هیچ یک از شهروندان و کسانی که در یک مجموعه ذی‌نفع هستند، پنهان نماند تا مردم متوجه شوند به چه دلیل این افراد شایسته داوطلب شدن برای ریاست جمهوری بوده‌اند و تایید شده‌اند.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.