به گزارش ایرنا، سیدامیر حسین قاضی ‌زاده‌ هاشمی جمعه شب در دیدار با حامیان حجت الاسلام رییسی در ستاد مرکزی سمنان با اشاره به رسیدن سن بیش از 11 میلیون نفر از جوانان در کشور به زمان ازدواج و تحقق نیافتن این مهم به دلیل مشکلات اقتصادی، افزود : باید مشکل ازدواج و مسکن این تعداد از جوانان که سن آنان به ازدواج رسیده رفع شود.
وی با اشاره به این که با استفاده از نقدینگی بانک‌ها و منابع کشور مشکلات اقصادی کشور به راحتی قابل رفع است، اظهار کرد: اصل 30 قانون اساسی هم دولت را مکلف به تهیه مسکن و کار کرده و کسی باید کاندید ریاست جمهوری شود که بتواند قانون اساسی را اجرا کند.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : کسی که مدعی ریاست جمهوری است باید وظایف خود را به خوبی بشناسد و بتواند آن را انجام دهد.
قاضی زاده هاشمی از طلاق به عنوان یکی از آسیب های جدی در حوزه اجتماعی یاد کرد و افزود: متاسفانه امروز در جامعه شاهد وقوع یک طلاق در برابر سه ازدواج هستیم و دولت باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کند.
وی با تأکید بر اجرای درست و صحیح قانون اساسی از سوی ریاست جمهوری، اظهار کرد: رییس جمهور دوازدهم باید برنامه ششم توسعه را نیز مطالعه و اجرا کند.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به پیش بینی ایجاد سالانه یک میلیون شغل در برنامه ششم توسعه کشور، گفت: رییس ‌جمهور باید با اجرای دقیق برنامه ششم نرخ بیکاری را به زیر هشت درصد کاهش و سالانه بیش از یک میلیون شغل ایجاد کند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کسی که نمی تواند در این زمینه کار کند به میدان هم نیاید و اجازه دهند افرادی وارد میدان شوند که برای این موضوع برنامه داشته باشند.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه هماهنگی با قوا و اجرای قانون اساسی 2 وظیفه مهمی است که ذیل دستورات سیاست های رهبری و تفسیر شورای نگهبان معنا پیدا می کند، گفت: وقتی صحبت از رییس ‌جمهور موفق می شود، باید به چند نکته واقعی توجه کرد، رییس‌ جمهور شخصیت اول کشور نیست بلکه جزء نفر دوم محسوب می شود یعنی کسی است که یکی از شئون ولایت که شأن اجراست، را به عهده دارد.
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی هم یکی از شئون ولایت که قانون گذاری است را به عهده دارد، گفت: رییس جمهور، رهبر نیست و نمی ‌تواند در جایگاه رهبر و مجلس به مردم وعده دهد و مرز تعیین کند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طبق نظر سنجی ها بیش از 70 درصد مردم مشکل اشتغال، بیش از 96 درصد مشکل درآمد و 40 درصد مردم زیر خط فقر دارند، اظهار کرد: متاسفانه دولت به جای رفع این مشکلات در مورد لغو کنسرت یا سخنرانی یک نفر، نامه نگاری و سه وزیر خود را مسئول پیگیری لغو سخنرانی می کند.
قاضی ‌زاده‌ هاشمی تاکید کرد: وقتی کارنامه رییس ‌جمهور را بررسی می کنید و می بینید که اهدافش حراست از نظام، انقلاب، قانون اساسی، اولویت‌ها و خواسته مردم نیست، معنایی ندارد که چهار سال دیگر او را رییس جمهور کنید.
وی با بیان اینکه چهار سال پیش گفتند مشکل ما در حوزه روابط بین الملل است و با به نتیجه رساندن مذاکره و تنش زدایی در سطح بین المللی، ضروریات مردم در خصوص اقتصاد را حل می کنیم، گفت: متاسفانه آنها این رابطه را برد برد تلقی کردند درحالی که نتیجه نداد و تبدیل به باخت باخت شد و تنش زدایی در سطح بین‌المللی ایجاد شد .
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه مدیران اصلی کشور توسط مردم انتخاب می شوند، گفت: مردم هستند که با شنیدن شعارها تشخیص می دهند چه کسانی برای امروز جامعه بهتر هستند.
وی با اشاره به اینکه مردم از زندگی اشرافی، حقوق های نجومی، رانت‌جویی بستگان مسئولان ناراحت هستند، بیان کرد: باید مردم توجه کنند که کدام کاندیدا در مبارزه با رانت خواری کاری انجام داده است و به فکر محرومین است.
7470/6026/
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.