به گزارش ایرنا، زینب کرکه آبادی روز پنجشنبه در کارگروه آموزشی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان این که طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در 10 استان دیگر نیز اجرا می شود، افزود: این طرح در استان سمنان با همکاری موسسه خیریه صدیقین، دفتر امور بانوان استانداری، تشکل زنان، کمیته امداد و بهزیستی اجرا می شود.
وی با اشاره به اهمیت طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ادامه داد: نتایج اجرای این طرح توسط موسسه خیریه صدیقین بررسی می شود و اگر نتایج آن مطلوب باشد، برای کل زنان سرپرست خانوار استان سمنان نیز اجرا خواهد شد.
کرکه آبادی از دیگر هدف های کیفی و کمی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را ارتقای توانمندی زنان سرپرست خانوار، جلب مشارکت و حمایت، توزیع متناسب خدمات، آموزش عمومی کارآفرینی و مهارت و برگزاری نمایشگاه و فروشگاه، پرورش استعدادهای زنان سرپرست خانوار و ایجاد فرصت های درآمدزایی برای آن ها عنوان کرد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان اضافه کرد: طبق آمار 70درصد از زنان سرپرست خانوار کم سواد یا بی‌سواد هستند و 14.5 درصد دارای بیماری روحی و روانی و هفت درصد دارای بیماری جسمی هستند و 46درصد از آن ها زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید قرار دارند.
در این نشست شماری از زنان سرپرست خانوار منتخب کمیته امداد و بهزیستی استان سمنان حضور داشتند و کارگاه آموزشی درباره مشاوره شغلی و دیگر موضوعات برای آن ها برگزار شد.
طبق آمار سال 95، حدود 12 درصد از جمعیت ایران را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند و در 15 سال گذشته جمعیت زنان سرپرست خانوار افزایش 70 درصدی داشته است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.