به گزارش ایرنا ، مسعو کرباسیان روز سه شنبه در شاهرود در گفت وگویی با خبرنگاران، خبر کاهش تعرفه واردات خودرو را تکذیب کرد و گفت: حمایت از تولیدات داخلی در سالی که به تولید و اشتغال نام گذاری شده ، بیشتر خواهد بود.
وی با بیان این که با قاچاق کالا در گمرک به شدت برخورد می شود ،افزود: برخورد با قاچاق سازمان یافته کالا از مهم ترین برنامه های گمرک است.
کرباسیان از مثبت شدن تراز تجاری کشور در سال گذشته هم سخن گفت و افزود: استفاده از منابع در آمدی برای کمک به صادرات یکی از دلایل این موضوع بود که براساس آن وارد کنندگان مواد اولیه ، هنگام صادرات ، همه مبالغی را که زمان واردات مواد اولیه پرداخت کرده بودند، دریافت می کنند.
وی گفت: این امر در سال جاری هم تداوم داشته ، به طوری که در فروردین ماه ، میزان صادرات 300 میلیون دلار بیشتر از واردات بوده است.
کرباسیان درمورد راه اندازی اداره گمرک در شاهرود هم گفت: شهرستان شاهرود از مزیت های زیادی در صادرات کالا برخوردار است ، بنابر این باید ارزیابی ویژه صادرات که در شاهرود راه اندازی شده ، پس از طی مراحل مورد نیاز به اداره تبدیل شود.
رییس کل گمرک ایران گفت: فعالیت نمایندگی گمرک در شاهرود هیچ محدودیتی نخواهد داشت ، و این دفتر کارشناسی محصولات و ارزیابی آن ها را برای صادرات انجام خواهد داد.
پارسال از استان سمنان 140 میلیون دلار کالا صادر شده که 10 میلیون دلار آن به شاهرود تعلق داشت.
وزیر امور اقتصادی و دارای و رییس کل گمرک ایران روز سه شنبه برای افتتاح دفتر نمایندگی گمرک در شاهرود و نیز شرکت در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به شاهرود سفر کردند.
6167انتشار دهنده : محسن شاکر ی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.