ابوالقاسم چتری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از 6 ماه دوم سال 92 تا کنون به هفت هزار و 309 پرونده در قالب ازدواج، امور ضروری و اشتغال تسهیلات ارایه کرده است.
وی با اشاره به این که در سال 95 اعتباری بالغ بر 210 میلیارد ریال در قالب سه هزار و 261 فقره پرونده تسهیلات ازدواج، اشتغال و ضروری پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: از مجموع این مقدار اعتبار 100 میلیارد ریال در بخش اشتغال، 25 میلیارد ریال در بخش ازدواج و 85 میلیارد ریال در قالب امور ضروری تسهیلات ارایه شد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان به پرداخت تسهیلات از این صندوق در سال 92، 93 و 94 اشاره کرد و گفت: در نیمه دوم سال 92 اعتباری بالغ بر 66 میلیارد ریال برای هزار و 65 فقره پرونده، در سال 93 به میزان 93 میلیارد ریال برای هزار و 152 فقره پرونده و در سال 94 به میزان 135 میلیارد ریال برای هزار و 514 فقره پرونده در قالب تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، اشتغال و کارآفرمایی، خویش فرمایی و امور ضروری در استان سمنان پرداخت شد.
چتری با اشاره به این که از ابتدای سال 96 تا کنون 12 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و ازدواج از سوی صندوق کارآفرینی امید در استان سمنان پرداخت شده است، یاد آور شد: تا پایان اردیبهشت 96، اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال در دست اقدام برای پرداخت به متقاضیان است.
وی، به سفر کاروان دولت تدبیر و امید در ابتدای سال 95 و درخواست‌های رسیده به این صندوق به تعداد 2 هزار و 188 فقره برای دریافت انواع تسهیلات اشاره کرد و گفت: 53 میلیارد ریال در قالب وام های ضروری، ازدواج و اشتغال به همین درخواست‌ها پرداخت شده و بقیه درخواست‌ها در دستور کار قرار دارد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان، یکی دیگر از طرح های این صندوق را طرح امید برشمرد و گفت: برای این طرح و 500 فقره پرونده نزدیک به 60 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: تفاهم نامه هایی با اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی سمنان برای کمک به زندانیان و معتادانی که از اعتیاد دست کشیده‌اند منعقد شده تا پس از گذراندن دوران محکومیت و ترک مصرف موادمخدر، با تسهیلات ارزان قیمت به چرخه کار بازگردند.
چتری، با اشاره به شناسایی 20 صندوق خرد زنان روستایی برای حمایت از کارگاه های کوچک و توانمندی روستائیان، افزود: تفاهم نامه هایی نیز با اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان برای تجهیز خانه های ورزش تا یک میلیارد ریال منعقد شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان گفت: تا کنون خانه های بوم گردی روستاهای منطقه فینسک، ملاده، جام و دوزهیر با تسهیلات 300 میلیون تا یک میلیارد ریالی به بهره برداری رسیده و تعدادی دیگر در دستور کار قرار دارد.
استان سمنان پنج نمایندگی صندوق کارآفرینی امید در شهرستان های سمنان، گرمسار، شاهرود، دامغان و مهدیشهر دارد که 22 نفر در این مجموعه ها مشغول کار هستند.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.