غلامرضا حسنی غربا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، با ورود موج بارشی دیگری از شمال غرب به کشور تا سه شنبه نوزدهم اردیبهشت 96 شاهد فعالیت این سامانه به صورت افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط تندباد وگرد و خاک و در ارتفاعات و نقاط مستعد ریزش تگرگ خواهیم بود.
وی تاکید کرد: با توجه به احتمال خسارات ناشی از تندباد و تگرگ و نیز آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها تمهیدات پیشگیرانه لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به بارش باران در 24 ساعت گذشته در برخی از نقاط استان سمنان، ادامه داد: در فرومد 18.2 میلی متر باران بارید و وزش باد در نقاط مختلف در بیشترین سرعت در گرمسار به 58 کیلومتر بر ساعت رسید.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد : در 24 ساعت گذشته مجن با هفت درجه و حسینان و احمدآباد با 28 درجه سانتی گراد، به ترتیب کمترین و بیشترین دمای هوای استان سمنان را داشتند و برای امروز، کمینه دمای هوای سمنان تا 15 و بیشینه تا 26 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.
وزش باد شدید و بارش باران پدیده بیشتر نقاط استان سمنان در هفته جاری بود که بنا به پیش بینی‌ها با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور، ناپایداری جوی تا روز سه شنبه ادامه دارد.
سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.