به گزارش ایرنا، حسن شکراللهی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر در سالن کنفرانس این جمعیت در سمنان، افزود: پایگاه امداد هوایی و آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر استان سمنان با اعتبار40 میلیارد ریال با حضور رئیس جمهوری در هفدهم فروردین 96 در سمنان به بهره برداری رسید و این طرح بزرگترین طرح تاریخ هلال احمر استان سمنان بود.
وی ادامه داد : این پایگاه با زیربنای 2 هزار و 100 متر شامل آشیانه، مهمانسرا، تعمیرگاه و تاسیسات در 10 هکتار زمین آغاز به احداث شد و ظرفیت نگهداری 6 فروند بالگرد را دارد، بخش باند فرود و برخاست این آشیانه سه هزار متر مربع مساحت دارد که به مدت 2 سال احداث شد و به دلیل قابلیت های منحصر به فرد و کم نظیر بودن از لحاظ کمیت و کیفیت ، می تواند به عنوان مرکز امداد هوایی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر کشور قرار گیرد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان، یکی دیگر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه هلال احمر را افزایش بالگرد در کشور عنوان کرد و گفت: در قبل از دولت یازدهم در کشور 10 بالگرد وجود داشت که در دولت تدبیر و امید این تعداد به 26 بالگرد افزایش یافت.
شکراللهی ادامه داد: در روزهای پایانی سال 95 به استان سمنان 700 میلیون تومان برای پرداخت بدهی ها و کارهای عمرانی ضروری هلال احمر ابلاغ شد و در دولت یازدهم پرداخت حقوق کارمندان به روز بوده است.
وی گفت: با وجود این که جمعیت هلال احمر نهاد غیر دولتی است، اما دولت یازدهم اعتبارهای مطلوبی به صورت کمکی به این نهاد تزریق کرده است و به طور کلی در این دولت طرح های عمرانی متعددی تکمیل و راه اندازی شد و برخی از طرح ها در ماه های آتی به بهره برداری می رسند.
وی، راه اندازی پایگاه امداد جاده ای ایوانکی، گسترش واحد دیالیز شاهرود، راه اندازی تیم واکنش سریع، تکمیل انبارهای امدادی ، راه اندازی کلینیک دندانپزکشی گرمسار، تکمیل مرکز هدایت عملیات ای. او. سی سمنان را از جمله طرح های تکمیل شده در دولت یازدهم دانست که برخی از این طرح ها با کمک خیرهای به اتمام رسیده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به آغاز طرح خادم در سمنان، گفت: در این طرح امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر به خانه های مردم مراجعه می کنند و مسایل مختلف کمک اولیه و افزایش ایمنی را به صورت چهره به چهره به خانواده ها آموزش می دهند که در سال گذشته هزار و 390 خانواده در این طرح آموزش‌های لازم را فراگرفتند.
شکراللهی، درباره تعداد پایگاه های هلال احمر استان سمنان گفت: با توجه به استانداردهای کشور، 12 پایگاه در این استان وجود دارد و طبق استاندارد هر 30 تا 40 کیلومتر باید یک پایگاه وجود داشته باشد که از این لحاظ استان سمنان وضعیت مطلوبی دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان، یکی دیگر از اقدام های خوب هلال احمر را با کمک موسسه حامی، فراهم کردن امکان تحصیل 170 دانش آموز بازمانده از تحصیل عنوان کرد و افزد: بیشتر این دانش آموزان اتباع افغان هستند که برای ادامه تحصیل حمایت ویژه می شوند.
در این نشست حسن شکراللهی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان، از خبرگزاری‌های صداسیما، ایرنا، ایسنا، تسنیم و پایگاه اطلاع رسانی مرآت به علت تلاش های بی وقفه برای انعکاس اخبار قدردانی کرد.
از سال 92 تا 95 در دولت تدبیر و امید، چهار هزار داوطلب به مجموعه داوطلب‌های هلال احمر افزوده شده است.
18 تا 24 اردیبهشت‌ هفته هلال‌احمر نام گذاری شده است، اما امسال به دلیل همزمانی با انتخابات، از سیزدهم تا نوزدهم اردیبهشت هفته هلال احمر نامگذاری شده است و در این هفته در استان سمنان 19 عنوان برنامه اجرا می شود و شعار امسال این جمعیت، «دنیایی در انتظار صلح» اعلام شده است.
6103/7341 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.