غلامرضا حسنی غربا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، فعالیت سامانه بارشی تا فردا یکشنبه هفدهم اردیبهشت 96 به صورت افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و در برخی ساعات وزش باد شدید، گرد و خاک و در ارتفاعات و نقاط مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می شود.
وی اظهار داشت : با توجه به احتمال خسارات ناشی از وزش باد شدید و تگرگ و نیز آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها به ویژه در ارتفاعات شمالی استان تمهیدات پیشگیرانه لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به بارش باران در 24 ساعت گذشته در برخی از نقاط استان سمنان، یادآور شد : در این مدت در ده صوفیان 20 میلی متر و در سمنان 11.6 میلی متر باران بارید.
حسنی غربا با اشاره به گزارش وضعیت هوای استان سمنان در 24 ساعت گذشته، تصریح کرد: وزش باد در نقاط مختلف در بیشترین سرعت در میامی به 79 کیلومتر بر ساعت رسید.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته مجن با 6 و احمدآباد میامی با 30 درجه سانتی گراد، به ترتیب کمترین و بیشترین دمای هوای استان سمنان را داشتند.
وزش باد و بارش باران پدیده بیشتر نقاط استان سمنان در هفته گذشته بود.
سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.
7341/6026
*خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.