به گزارش ایرنا، ابوالفضل حسن بیگی روز پنجشنبه در همایش سرمایه گذاری استان سمنان در حوزه گردشگری در هتلی در شهرستان مهدیشهر افزود: ایران دارای فرهنگ بسیار غنی است که باید آن به درستی به مردم جهان معرفی شود تا گردشگران به کشور جذب شوند و این موضوع سلاحی است در برابر ایران هراسی.
وی اضافه کرد: در ایران جاذبه های بسیار فراوانی برای جذب گردشگران وحود دارد و دستور رهبر معظم انقلاب تبدیل هر گردشگر به یک مُبلغ ایران در جهان است.
نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: با جذب بیشتر گردشگر به کشور، ایران به سمت پیشرفت با شتاب بیشتر حرکت خواهد کرد و می توانیم با استفاده از ظرفیت های ایران، ٢ برابر جمعیت فعلی، گردشگر جذب کنیم.
حسن بیگی ادامه داد: هر نوع سرمایه گذاری در استان سمنان دارای توجیهه اقتصادی خواهد بود و این موضوع به دلیل جاذبه های گردشگری بالا، نزدیک بودن به مرکز کشور، اتصال به پنج استان مهم و بزرگ کشور و ظرفیت های فراوان است.
نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شهرستان دامغان با بیش هفت هزار سال قدمت نیز دارای ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری قابل توجه و بیش از ٢ هزار مکان تاریخی است که ١٢٤ بنای تاریخی آن به ثبت ملی رسیده است و ٢٥ بنا در دست بررسی است و بنا به گفته کارشناسان دارای ٥٠٠ مکان با قابلیت ثبت ملی و جهانی است.
علی کاظمی معاون صندوق احیا و بهره برداری از منابع تاریخی کشور، محمدرضا خباز استاندار، معاونان استانداری سمنان، احمد همتی نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، غلامرضا کاتب نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از فرمانداران و دیگر مسوولان استانی در این همایش حضور داشتند.
در همایش سرمایه گذاری استان سمنان در حوزه گردشگری انعقاد 20 تفاهم نامه پیشنهادی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری پنج هزار و 116 میلیارد ریال پیش بینی شده است که در زمینه راه اندازی اقامتگاه بوم گردی، اکوکمپ گردشگری، مجموعه‌های گردشگری، هتل و منطقه نمونه گردشگری است، 15 طرح همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان سمنان، به فعالان بخش خصوصی از طرف اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان ارایه می‌شود که شامل 2 مجموعه گردشگری سلامت، 2 بنای تاریخی شامل کاروانسرا، سه مجموعه گردشگری، یک اکو کمپ، سه اکوموزه، 2 مجموعه ورزشی هیجانی و 2 منطقه نمونه گردشگری است.
تبدیل سمنان از معبر به مقصد شعار و هدفگذاری اصلی استان سمنان در حوزه گردشگری تعیین شده است که نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است، این استان دارای 62 مرکز اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است و این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 89 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان حدود 2 هزار نفر شب است.
در دولت تدبیر و امید در استان سمنان ٨٧ تفاهم نامه طرح‌های مختلف با سرمایه گذاری ٦ هزار و ٥٧٥ میلیارد تومان بخش خصوصی منعقد شده است.
٧٣٤١/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.