به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان روز پنجشنبه در همایش سرمایه گذاری این استان در حوزه گردشگری در هتلی در مهدیشهر گفت: 20 تفاهم نامه پیشنهادی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری پنج هزار و 116 میلیارد ریال امروز منعقد شد.
حسین خواجه بیدختی افزود: این تفاهم نامه‌ها زمینه راه اندازی اقامتگاه بوم گردی، اکوکمپ گردشگری، مجموعه‌های گردشگری، هتل و منطقه نمونه گردشگری را فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین 15 طرح همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان سمنان، به فعالان بخش خصوصی از طرف اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان ارایه می‌شود.
وی افزود: 15 طرح گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان برای ارایه در این همایش شامل 2 مجموعه گردشگری سلامت، 2 بنای تاریخی شامل کاروانسرا، سه مجموعه گردشگری، یک اکو کمپ، سه اکوموزه، 2 مجموعه ورزشی هیجانی و 2 منطقه نمونه گردشگری است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان تاکید کرد: به دنبال تحقق شعار تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری هستیم و در این راه تا کنون قدم های خوبی برداشته شده است.
همایش سرمایه گذاری استان سمنان در حوزه گردشگری با هدف جذب سرمایه گذار و معرفی فرصت‌ها و توانمندی‌های استان در حوزه گردشگری با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، با حضور محمدرضا خباز استاندار، معاونان استانداری سمنان، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان، تعدادی از فرمانداران و دیگر مسوولان استانی در حال برگزاری است.
تبدیل سمنان از معبر به مقصد شعار و هدفگذاری اصلی استان سمنان در حوزه گردشگری تعیین شده است که نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است، این استان دارای 62 مرکز اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است و این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 89 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان حدود 2 هزار نفر شب است.
استان سمنان بیش از هزار اثر تاریخی ، فرهنگی و طبیعی در استان سمنان شناسایی شده که بیش از 700 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
٧٣٤١/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.