به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، مدیر کل زندانهای استان سمنان در این جلسه با اشاره به تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب به مسئله اشتغال در نامگذاری امسال و نیز در سخنان روز گذشته ایشان که به مناسبت روز کار و کارگر در جمع کارگران صورت گرفت، عنوان داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری، برنامه‌های مربوط به اشتغال در زندانها نیز با تشکیل کارگروه تخصصی حرفه‌آموزی و اشتغال، به طور جدی به اجرا خواهند رسید.
عباسعلی عرب اینکه حرفه‌آموزی و اشتغال پایدار را از مهمترین برنامه‌های اصلاح و تربیت در زندانها دانست و ابراز کرد: کسب مهارت‌های شغلی توسط زندانیان، ضمن کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندانها، پس از آزادی نیز فرصت اشتغال به کار و کمک به معیشت خانواده را برای آنان فراهم می‌کند.
وی همکاری دو دستگاه را در طول سال گذشته موفق ارزیابی کرد و گرفت: مطابق مفاد تفاهم‌نامه سال 95، آموزش 1025 نفر از زندانیان مورد تعهد دو طرف بوده است که خوشبختانه در این مدت 1311 نفر دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را گذراندند که 28 درصد بیشتر از تعهد می‌باشد.
مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان افزود: در سال 96 نیز با توجه به کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان، قرار است 1240 نفر از مددجویان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در رشته‌های مختلف مورد آموزش قرار بگیرند.
توامندسازی و بازگشت موفق زندانیان به اجتماع، نوید بخش احیای جامعه است
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این نشست، همکاری دو دستگاه در رسیدن به اهداف برنامه‌ریزی شده را اررزشمند دانست و گفت: هدف اصلی این همکاری، توانمندسازی و توسعه مهارت‌های مددجویان و در نتیجه فراهم نمودن زمینه خودآفرینی و کارآفرینی برای آنان است.
ابراهیم محمودی افزود: امیدواریم با تسهیل شرایط آموزش و از استفاده از ظرفیت زندانیان ماهر و استادکار در کارآموزی، مددجویان پس از آزادی بتوانند از فرصتهای شغلی استفاده کنند به صورت شرافتمندانه در جامعه مشغول به کار شوند.
وی با بیان اینکه توامندسازی و بازگشت موفق زندانیان به اجتماع، نوید بخش احیای جامعه است، اظهار امیدواری کرد دو دستگاه با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این مسیر توفیق یابند.
محمودی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر ویژه از فعالیت های آموزشی در زندان های استان، که جزء اولویت های برتر این اداره کل می‌باشد، بر ادامه تعامل و همکاری دو دستگاه در سال آینده نیز تاکید کرد.
انجام بیش از 161 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح زندانهای استان
در ادامه سید حسین شاهچراغ معاون آموزش پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، همفکری در جهت ارائه خدمات بهتر در حرفه‌آموزی به مددجویان را حاصل جلسات تعاملی بین دو دستگاه دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس شیوه‌نامه اجرایی در سال گذشته، 152 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در زندانهای سطح استان مورد تعهد بوده که بحمدالله با انجام 161 هزار و 471 نفر ساعت آموزش، 6 درصد بیشتر از برنامه صورت پذیرفته است.
در بخش دیگری از این جلسه هادی دهرویه، مسئول اشتغال و حرفه‌آموزی زندانهای استان با بیان اینکه سعی شده تنوع لازم در رشته‌های مورد آموزش مورد توجه قرار بگیرد عنوان داشت: مددجویان به صورت داوطلبانه در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند و تاکنون استقبال بسیار خوبی از این دوره‌ها داشته‌اند.
شایان ذکر است در پایان این نشست به مناسبت فرا رسیدن روز معلم، رؤسای زندانهای تابعه و مربیان و کارشناسان فنی و حرفه‌ای استان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از سوی مدیران کل دو دستگاه مورد قدردانی قرار گرفتند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 636206
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.