به گزارش ایرنا، علی اکبر صیادجو روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان، گفت: بدون احتساب مشاغل خانگی و بازاریابان شبکه ای، به ازای هر 23 نفر یک واحد صنفی در استان سمنان وجود دارد که تعدد این واحدهای صنفی در استان یک بحران است و موجب تشدید رکود در استان سمنان می شود.
وی با اشاره به وجود یک صنف به ازای هر 14 نفر در استان، گفت: تعدد بیش از حد واحدهای صنفی در استان سمنان یک بحران بزرگ است.
صیادجو افزود: استان سمنان طبق سرشماری سال 95 بیش از 702 هزار نفر جمعیت دارد و تعداد کل واحدهای صنفی این استان با احتساب مشاغل خانگی بیش از 48 هزار واحد است یعنی به ازای هر 14 نفر یک واحد صنفی وجود دارد.
رییس اتاق اصناف استان سمنان، مشکلات اصناف را وجود قوانین و مقررات دست و پاگیر، نرخ بالای سود تسهیلات بانکی برای مشاغل خدماتی و توزیعی، افزایش قابل توجه هزینه های تولید به دلیل بالا بودن نرخ مالیات، بیمه و عوارض سود تسهیلات بانکی عنوان کرد.
وی اضافه کرد: افزایش هزینه های سوخت و انرژی پس از اجرای قانون هدفمندی یارنه ها، امکان رقابت تولیدات داخلی را با محصولات وارداتی به ویژه در صنف کیف و کفش و سِری‌دوزی و مبلمان را در استان سمنان سلب کرده است.
صیادجو، یکی دیگر از مشکلات اصلی اصناف را برگزاری روزبازارها در شهرهای استان سمنان توسط شهرداری ها و مزاحمت دست فروشان و وانت بارها در میدان های شهر و سد معبر و نبود برخورد جدی توسط شهرداری ها عنوان کرد.
رییس اتاق اصناف استان سمنان گفت: اجرایی شدن آیین نامه های مالیاتی درباره فعالیت کارگاه های کوچک تولیدی و معافیت بیمه ای کارگاه های تولیدی تا 10 نفر کارگر برای دست‌کم پنج سال، کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی متناسب با نرخ تورم، اصلاح سیاست های پولی از انقباضی به انبساطی و اصلاح فرهنگ مصرف، راهکارهای برون‌رفت از رکود اقتصادی است.
در ایران به ازای هر 16 نفر یک واحد صنفی وجود دارد و در شهرستان سرخه و سمنان به ازای هر 17 نفر یک واحد صنفی وجود دارد، تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه کسب در استان بیش از 24 هزار و واحدای فاقد پروانه بیش از پنج هزار عنوان شده است.
در کشور 440 اتاق اصناف وجود دارد که هفت هزار و 552 اتحادیه صنفی را زیر پوشش قرار داده است و 2 میلیون و 119 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در کشور فعالیت می کنند.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.