بهزاد گلابیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از سال 93 تا کنون 10 بوستان روستایی در نقاط مختلف استان سمنان به بهره برداری رسیده و احداث 26 بوستان پیشرفت اجرایی 30 تا 50 درصد دارد.
وی، ایجاد بوستان های روستایی را ایده ای نو با کمک استانداری ها، دهیاری و شهرداری و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان دانست و خاطرنشان کرد: مساحت این بوستان های روستایی از یک هزار مترمربع تا بیش از پنج هکتار بود و تامین آب از خود روستاها است و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری پوشش فضای سبز را بر عهده داشته است.
رئیس اداره جنگل و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه، تلاش شده نوع درختان کاشت شده مطابق با شرایط آب و هوایی باشد و کاشت درختان 2 منظوره دارای محصول علاوه بر ایجاد فضای سبز هدف بوده است.
وی، به 6 پارک جنگلی ایجاد شده در استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: بوستان جنگلی یاقوت سرخه با 16.5 هکتار، بوستان کوهستان سمنان با 236 هکتار، بوستان جمالیه کلاته 36 هکتار، بوستان شقایق مهدیشهر 20 هکتار و بوستان امیرکبیر شهمیزراد با 18.6 هکتار در دست اجرا است.
گلابیان، به هزینه های نگه داری، مراقبت و آبیاری این بوستان ها و پارک های جنگلی اشاره کرد و گفت: برای کاهش فشار هزینه ها به شهرداری ها، ایجاد سالن فرهنگی، اسکان موقت مسافران در سوئیت ها، ایجاد فروشگاه و حوزه های گردشگری درنظر گرفته شده تا نگهداری این فضاها به صورت خودگردان تامین شود.
رئیس اداره جنگل و جنگل داری اداره کل منابع طبیعی استان سمنان بیان داشت: 15 بوستان جدید روستایی در سال 96 در دستور ساخت قرار دارد.
352 هزار هکتار جنگل در استان سمنان وجود دارد که 57 هزار و 800 هکتار را جنگل های پهن برگ خزری تشکیل داده است که 24 هزار و 600 هزار هکتار در شهرستان مهدیشهر، 13 هزار و 900 در شهرستان شاهرود، 14 هزار و 600 هکتار در شهرستان میامی و چهار هزار و 700 هکتار در شهرستان شاهرود قرار دارد.
6103/7344 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.