به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی یکشنبه در نشستی با رییسان اتاق اصناف استان سمنان ، افزود: پیشینه اصناف در یاری رسانی به تهضت امام خمینی (ره) و همچنین مشارکت در صحنه های مختلف و حساس پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار روشن است.
وی گفت: اصناف به خاطر ارتباط تنگاتنگی که با اقشار گوناگون مردم دارند ، از جایگاه بسیار خوبی برای تاثیرگذاری در جامعه برخوردار هستند.
حجت الاسلام امینی ادامه داد: اصناف و بازاریان باید با آگاهی و بصیرت خود از فرصت هایی که برای ارتباط با مردم به دست می آورند استفاده کرده و آن ها را برای مشارکت در انتخابات ترغیب کنند.
وی به اهمیتی که بزرگان دین به اصناف و کاسبان قایل شده اند هم اشاره کرد و گفت: وظیفه مهم کاسبان خدمت رسانی به مردم است و نباید کسب سود به هدف اصلی تبدیل شود.
حجت الاسلام امینی با اشاره به زندگی برخی بازاریان متدین و میزان پایبندی آن ها به مبانی شرعی ، گفت: رعایت مبانی دینی در کسب و کار ، موجب ترویج بیشتر احکام و معرفی آن در جامعه می شود.
امام جمعه شاهرود به نقش بازاریان در گسترش دین هم اشاره کرد و گفت: تاجران مسلمان در طول تاریخ با رساندن پیام عدل و داددین اسلام، سهم بسزایی در ترویج فرهنگ دینی و اسلام بر عهده داشته اند.
در این نشست ، برخی از رییسان اصناف استان سمنان هم مسایل مورد نظر خود را مطرح کردند.
در استان سمنان هفت اتاق اصناف وجود دارد که شامل 168 اتحادیه هستند.
همچنین در این استان بیش از 25 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب وجود دارد و حدود پنج هزار واحد صنفی نیز بدون پروانه کسب در حال فعالیت هستند.
6167 انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.