به گزارش ایرنا، محمدرضا جهان روز شنبه در نشست اعضای ستاد بزرگداشت روز معلم استان سمنان با محمدرضا خباز استاندار در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: فضاهای آموزشی استان سمنان به ویژه شهرستان های سمنان، گرمسار و میامی تراکم دانش آموزی بالایی دارد و این موضوع به یک چالش تبدیل شده است.
وی ادامه داد: از دیگر چالش های پیش رو، فرسوده شدن فضای آموزشی و 2نوبته بودن برخی مدارس شهر سمنان است که این چالش ها می تواند نارضایتی مردم را در پی داشته باشد و اثرات منفی در کیفیت آموزشی به همراه دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، افزایش سهم تملک آموزش و پرورش استان را خواستار شد و افزود: اگر سهم تملک این اداره کل افزایش نیابد، مدارس بیشتری 2 نوبته خواهند شد.
وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه 12 اردیبهشت روز بزرگداشت مقام معلم، افزود: شهید مطهری در ایجاد تفکر، کمک و خدمت بی نظیری به مردم این مرز و بوم کرده است و معلم ها باید همچون شهید مطهری برای دانش آموزان زمینه ایجاد تفکر را فراهم کنند.
جهان با اشاره به اقدام های آموزش و پرورش استان سمنان و توجه به موضوع قرآن و نماز به عنوان 2عنصر مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گفت: در مسابقات بین‌المللی قرآن، دانش آموز دامغانی در بخش دانش آموزی مقام اول را کسب کرد.
وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید و با برنامه ریزی های انجام شده ، در راهیان نور 2 برابر دولت گذشته خدمات ارزنده ای ارایه شده است و در توسعه متوازن رشته ای استان سمنان رتبه اول کشور را داراست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این که هیچ دانش آموزی در استان از نعمت باسواد شدن محروم نمی‌ماند، افزود: نسبت حضور دانش آموز در وسعت بزرگ و جمعیت کم استان سمنان به ازای هر یک کیلومتر مربع 1.5 دانش آموز است و آموزش و پرورش استان سمنان پوشش 99.9 درصدی در نظام تعلیم و تربیت دارد.
دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز گرامیداشت مقام معلم نامگذاری شده است.
در استان سمنان بیش از هشت هزار معلم، 125 هزار دانش آموز و هزار واحد آموزشی زیر پوشش آموزش و پرورش وجود دارد.
استان سمنان در دوران دفاع مقدس 124 شهید فرهنگی و 622 شهید دانش آموز تقدیم نظام اسلامی کرده است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.