علی شاهینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یادآور شد: قانون اساسی نظام اسلامی، شرایط و ویژگی های نامزدهای ریاست جمهوری را مشخص کرده و همین خصوصیات می تواند معیاری مناسب و تعیین کننده برای انتخاب بهترین فرد باشد.
وی با تاکید بر این که فلسفه انتخابات در نظام اسلامی با دیگر نظام ها شباهت ها و تفاوت هایی دارد، افزود: یکی از نقاط مشترک آن ها در این است که انتخاب بالاترین مقام اجرایی کشور برای اداره حکومت، با تکیه بر رای و نظر مستقیم مردم انتخاب می شود.
رییس دانشگاه پیام نور شاهرود تاکید کرد: آن چه انتخاب در نظام اسلامی را از دیگر کشورها جدا کرده، توجه به اخلاق و دین مداری، راستگویی، پاک دستی، ساده زیستی، اعتدال و ولایت پذیری است.
شاهینی با بیان اینکه با قانون شکنی و قانون گریزی در فعالیت و تبلیغات انتخابات به هیچ وجه نمی توان مدیر اجرایی صادق و قانون مندی بود، ابراز داشت: تحمل یکدیگر و پرهیز از هرگونه دروغ و تهمت باید همواره مورد توجه نامزدهای انتخاباتی باشد.
وی ادامه داد: بررسی دقیق سابقه و عملکرد نامزدها، چگونگی تعامل آن ها با ولایت و رهبری، مبارزه جدی با فساد مالی، ساده زیستی، عمل به وعده ها و توجه خاص به برنامه ها می تواند انتخاب کنندگان را به سوی بهترین انتخاب هدایت کند.
شاهینی بر ندادن شعارهای غیر واقعی و ارایه برنامه به جای تخریب دیگر نامزدها تاکید کرد و گفت: نامزدها و طرفداران آن ها باید خداوند متعال را همیشه حاضر و ناظر بر عملکرد و نیت خود دانسته و به ویژه طرفداران آن ها ، آخرت خود را فدای دنیای دیگران نکنند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.