به گزارش ایرنا، اسماعیل غنیان روز دوشنبه در دیدار منتخب های کار، تولید و تعاون استان سمنان با آیت الله سیدمحمد شاهچراغی امام جمعه سمنان، افزود: در سال 94، حدود 6 هزار و 600 شغل در استان ایجاد شده بود که این مقدار در سال 95 با توجه به آمار کلیه دستگاه های اجرایی استان، به هفت هزار و 523 شغل افزایش یافت.
وی با اشاره به شعار سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گفت: این افزایش 13 درصدی نشان دهنده نسیمی از بهار اشتغال است که در استان سمنان وزیده شده و با توجه به فعالیت هایی که در عرصه سرمایه گذاری انجام می شود، امید است اشتغال بهتر و بیشتری را در استان و کشور شاهد باشیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، با بیان این که در سال 95 به 50 تعاونی در استان با پیش بینی ایجاد 704 شغل مجوز فعالیت داده شده است، افزود: از این تعداد حدود 15 تعاونی با اشتغالزایی برای 300 نفر به بهره برداری رسید.
غنیان اضافه کرد: در سال 95 برای توسعه کار و کارآفرینی و اشتغال در استان سمنان، هفت مرکز خدمات مشاوره کارآفرینی دایر شده است تا در این مراکز به جوانان و افرادی که تازه دانش آموخته شده اند و افراد بیکار مشاوره ارایه شود و این امر در پویایی کارآفرینی بسیار موثر بوده است.
وی یادآور شد: طرح تکاپو یا توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در سمنان به عنوان استان نمونه به طور جدی پیگیری شده است و مطالعات زیادی بر روی این طرح انجام شده است و بیشترین تاثیر این طرح در جذب گردشگری و اسکان زائران رضوی بوده است که امسال رشد فزاینده ای داشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان خاطرنشان کرد: به دلیل آموزش ایمنی کارگران، کارفرمایان و مسوولان ایمنی و تایید صلاحیت ایمنی که برای پیمانکاران صادر شد، در سال 95 حوادث ناشی از کار 30 درصد نسبت به سال 94 کاهش یافت و به طور کلی امنیت سلامت بیشتر تامین شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: در سال 95، حدود 8.5 درصد میزان شکایت حوزه کارگری کمتر بود و از کل اختلاف های به وجود آمده، 36 درصد از اختلاف ها به سازش انجامید و درحال حاضر 143 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان سمنان وجود دارد که این تشکل ها در تنظیم روابط کار بسیار موثر است.
نرخ بیکاری در این استان 8.1 درصد اعلام شده است و 71 درصد جامعه استان دفترچه تامین اجتماعی دارند.
پنجم تا یازدهم اردیبهشت هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.