به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز دوشنبه در دیدار با منتخب های کار، تولید و تعاون استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر، افزود: درد اصلی جامعه بیکاری جوانان و مساله تولید است و به همین دلیل مقام معظم رهبری نیز شعار سال را اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کرده اند.
وی با بیان این که کار مقدس است، اضافه کرد: پیامبر اسلام و حضرت علی (ع) نیز در زندگی خود کارگری کرده اند و مردم باید از سنت پیامبر (ص) پیروی کنند و خود پیامبر نیز مردم را به کار بسیار تشویق کرده است.
امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه پیامبر(ص) دست 2 نفر را در زندگی بوسیدند نخست حضرت زهرا (س) و دیگری دست کارگری بود، اضافه کرد: کار از عبادت نیز بالاتر و جهاد مقدس است و کارگر مجاهد است، اما بیکاری آفت جامعه است، زیرا افرادی که به دنبال کار نمی روند، مشکلات زیادی مانند اعتیاد، دین فروشی و دیگر مشکلات برای آن ها پیش می آید.
امام جمعه سمنان تاکید کرد: اشتغال زایی تنها به عهده دولت نیست و در این راه باید خود مردم نیز همت کنند و به دنبال کار بروند و مردم تنها کار اداری را مدنظر خود قرار ندهند، کارگری نیز شغل بسیار شریفی است که هم دست دیگران را می‌گیرد و هم برای خود درآمدزایی می کند.
شغل ایجاد شده در استان سمنان در سال 95 نسبت به سال 94 حدود 13 درصد افزایش یافت و نرخ بیکاری در این استان 8.1 درصد اعلام شده است.
پنجم تا یازدهم اردیبهشت هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.