لطف الله رضایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سمنان افزود: ارائه تسهیلات کمک های فنی و اعتباری به منظور افزایش تولید و عملکرد یکی از راه‌های رسیدن به هدف مورد نظر در این طرح است.
وی با اشاره به این که در سال 95 میزان کل اعتبار فنی و اعتباری اصلاح باغ‌های استان سمنان چهار هزار و 600 میلیون ریال با هشت درصد یارانه بوده است، یادآور شد: با این مبلغ 155 هکتار از باغ‌های استان و 48 نفر از طرح های اصلاح و جایگزینی برخوردار شدند.
وی با اشاره به ابلاغ تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی در سال 95-94 با عاملیت بانک کشاورزی و اجرایی شدن طرح های اقتصاد مقاومتی، افزود: اولویت نخست در این زمینه تسهیلات سرمایه ای طرح های مرتبط با بخش آب و کشاورزی از قبیل احداث گلخانه ، پرورش ماهی، آب و خاک است.
وی بیان داشت: تسهیلات پرداختی به متقاضیان احداث گلخانه ها از تلفیق 50 درصد منابع اعتباری صندوق توسعه ملی با سود 10 درصدی مناطق غیربرخوردار، سود 14 درصدی برای مناطق برخوردار و 50 درصد منابع داخلی بانک کشاورزی با سود 18 درصد تامین و پرداخت می شود .
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان: در این رابطه 18 طرح به مساحت بیش از 12 هکتار و مبلغ 53 میلیارد و 325 میلیون ریال به بانک عامل معرفی شده است که تاکنون سه طرح به مساحت 0.87 هکتار و مبلغ 5.8 میلیارد ریال انعقاد قرارداد شده است.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد و بیش از پنج میلیون هکتار کویر و 352 هزار هکتار عرصه های جنگلی است، از یک میلیون و 660 هزار تن محصولات کشاورزی در استان سمنان 734 هزار تن تولیدات زراعی است.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار حوزه جهادکشاورزی دارد.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.