حجت‏الاسلام عباس معصومی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جمهوری اسلامی ایران با محوریت ولی فقیه و حاکمیت مردم سالاری دینی است و اولین نشانه مردم سالاری دینی رای 98.2 درصدی مردم ایران به اصل نظام در سال 58 بود.
وی ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات دموکراسی واقعی را به جهان نشان می دهد و هرچه شرکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، اقتدار نظام نیز بیشتر می شود و این حضور پرشور اعتماد مردم به مسوولان، حاکمیت و نظام را به رخ جهانیان می کشد.
امام جمعه رودیان یادآور شد: این انتخابات سی و ششمین دوره از انتخابات در کشور است و حضور پرشور مردم می تواند تاثیر بسیار زیادی در داخل و خارج کشور داشته باشد.
وی، چالش اصلی در انتخابات را وجود بداخلاقی ها و تخریب عنوان کرد و افزود: بداخلاقی ها که از طرف نامزدها و یا طرفداران نامزدهای انتخابات به وجود می آید می تواند آسیب جدی برای انتخابات باشد.
حجت‏الاسلام معصومی با بیان این که لطمه و ضربه بداخلاقی ها به همگان وارد می شود، تاکید کرد: این ضرر تنها به فرد خاصی وارد نمی شود، بلکه ضرر تخریب ها در ابتدا به جامعه و مردم و در نهایت، به اسلام و دین ضربه می زند و به نحوی این بداخلاقی ها حق الناس ملی است.
امام جمعه رودیان ادامه داد: به طور حتم جوانان در انتخابات شرکت خواهند کرد، اما مساله مهم شرکت آگاهانه آن ها است، جوانان نباید اسیر تخریب ها و یا وعده های دروغین شوند و با مشورت با افراد خبره و با درنظرگرفتن ارزش های دینی و انقلابی باید به افراد اصلح رای دهند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود‌ و استان سمنان که دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست و در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.
رودیان در بخش مرکزی شهرستان شاهرود و در فاصله 6 کیلومتری جنوب شهر شاهرود قرار داد.
6103/7341 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.