به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، مریم سلمانیان بعدازظهر امروز در نخستین جلسه کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر 35 مکان بوم گردی در استان وجود دارد که با سرمایه‌گذاری برای جذب گردشگران هم به اقتصاد منطقه رونق می‌بخشد و هم برای بیش از 3 نفر اشتغال‌زایی شده است.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت شهرداری برای رونق بخشی به مناطق بوم گردی استان سمنان بیان کرد: مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این طرح برای جذب گردشگران و توریست‌های خارجی نقش مؤثری دارد.

سلمانیان از اجرای برخی طرح‌های میراث فرهنگی برای جذب گردشگران در مناطق گردشگری سمنان خبر داد و گفت: به همت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان تاکنون اجرای این طرح‌ها در مناطق هدف با موفقیت مواجه شده است.

 وی با تأکید بر اینکه جذب گردشگر در مناطق روستایی استان سمنان ظرفیت خوبی برای اشتغال‌زایی دارد افزود: در تعطیلات نوروز 475 هزار و 967 گردشگر از مناطق گردشگری استان سمنان دیدن کردند.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی سمنان از رشد 71 درصدی حضور گردشگران نسبت به سال گذشته در استان سمنان خبر داد و گفت: یک هزار اثر تاریخی در استان سمنان وجود دارد و 718 اثر از آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت‌شده است.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ این آثار خاطرنشان کرد: میراث باستانی جزئی از فرهنگ هر منطقه محسوب می‌شود و حفظ این آثار سبب می‌شود مردم فرهنگ دیرینه و تاریخچه زندگانی را از یاد نبرند.

سلمانیان افزود: مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی استان سمنان ظرفیت مطلوبی برای تبدیل‌شدن به یک محل گردشگری ویژه و کم‌نظیر دارند و تنها نیازمند سرمایه‌گذاری هستند.

وی با اشاره به برخی مناطق پربازدید گردشگران در تعطیلات نوروزی اظهار داشت: کاروانسرای لاسجرد، آرامگاه شیخ علاءالدوله، روستای گردشگری پاده، کاروانسرای ده نمک، میدان ارگ، خانه تدین، منطقه بنه کوه، موزه گرمسار، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، کاروانسرای میاندشت، کاروانسرای میامی، چشمه‌علی، مسجد تاریخانه، غار دربند و شیر قلعه ازجمله نقاط پربازدید استان سمنان در تعطیلات نورزی بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625470
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.