به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مهندس سیدمحمد موسوی زاده در سخنانی در میزگرد کارگروه انرژی و در حاشیه کنفرانس شبکه های توزیع نیروی برق در دانشگاه سمنان با موضوع سرمایه گذاری در حوزه مولدهای مقیاس کوچک افزود: این موافقت ها در نقاط مختلف استان سمنان و با ظرفیت های مختلف از یک تا پنج مگاوات صادر شده است.
وی با اشاره به رویکردهای توسعه مولدهای مقیاس کوچک گفت: رشد اقتصادی از محل ارتقا بهره وری بر اساس رویکرد برنامه ششم توسعه با متوسط رشد سالانه هشت درصد ، لزوم کاهش تلفات شبکه برق با استفاده از مولدهای مقیاس کوچک، کمک به پایدارسازی و تنوع بخشی منابع انرژی، صیانت از محیط زیست و منابع انرژی تجدید ناپذیر کشور از طریق مدیریت منابع تجدید پذیر انرژی و توسعه ظرفیت ها و کاهش هزینه های درازمدت نظام تولید انرژی ازمهمترین رویکردها در توسعه این مولدها است.
مهندس موسوی زاده درادامه راندمان بالا، کاهش تلفات الکتریکی، کاهش عوارض زیست محیطی، افزایش ظرفیت های توسعه شبکه و نقش موثر این مولدها در پدافند غیرعامل را از مزیت های نسل جدید نیروگاه های مقیاس کوچک برشمرد و افزود: استان سمنان از مزیت بالایی در احداث نیروگاه های خورشیدی برخوردار است.
وی، وجود زیرساخت های مناسب انرژی، مسیرهای ارتباطی، وجود بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری و داشتن برتری نسبت به شهرهای جنوبی به علت نداشتن پدیده گرد و غبار و شفافیت بالا را از مزایای احداث نیروگاه های خورشیدی بیان کرد و گفت: سمنان، گرمسار، بیارجمند، دامغان و شاهرود از مناطق دارای اولویت برای احداث نیروگاه های خورشیدی است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به صدور9 فقره موافقت نامه احداث نیروگاه خورشیدی در استان سمنان گفت: این نیروگاه ها با ظرفیت پنج، 15 و 100 کیلووات باسرمایه گذاری بخش خصوصی در نقاط مختلف استان سمنان احداث می شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623195
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.