جواد تولایی روز سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شاهرود افزود: 600 واحد تولیدی و صنعتی استان سمنان برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب نام نویسی کردندکه از این تعداد 120 واحد یعنی 20 درصد این واحد ها مربوط به شاهرود هستند.
وی با بیان اینکه از مجموع 471 واحد استان که پرداخت تسهیلات به آن ها تصویب شده، 91 واحد در شهرستان شاهرود فعال هستند، اضافه کرد: از این تعداد نیز تاکنون 34 واحد 550 میلیارد ریال دریافت کرده و بقیه در مرحله تکمیل مدارک در بانک هستند.
تولایی یادآور شد: این 120 واحد تولیدی برای یک هزار و 655 تن شغل ایجاد کرده اند.
وی همچنین با اشاره به برنامه های سال جاری دولت برای رونق صنعت، گفت: امسال قرار است معادن و برخی واحدهای صنفی تولیدی خواهان دریافت تسهیلات رونق تولید نیز از طریق سایت بهین یاب نام نویسی کنند.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود همچنین با بیان اینکه پارسال 23 نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مربوط به شاهرود بود، اضافه کرد: 84 درصد مصوبات این نشست ها اقدام شده است.
تولایی با اشاره به تشکیل هشت نشست کمیته صنعت و معدن شهرستان در سال گذشته، گفت: از مجموع 38 مصوبه این نشست ها، 27 مورد اقدام شده و هشت مورد نیز در دست اقدام است.
در این نشست ، راه های آسان سازی پرداخت تسهیلات رونق تولید مورد بررسی قرار گرفت.
در شهرستان شاهرود 260 واحد صنعتی و تولیدی وجود دارد که حدود 70 درصد آن ها به خاطر کمبود نقدینگی به حالت نیمه تعطیل درآمده بودند.
دولت تدبیرو امید سامانه بهین یاب را برای شناسایی این واحدها و ارایه تسهیلات رونق تولید راه اندازی کرد.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشاردهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.