محمدصبور حسین روز سه شنبه در حاشیه نشست فعالان اقتصادی استان سمنان با گروه اقتصادی کشور بنگلادش که در اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد، در گفت و گو با ایرنا افزود : در سال 2013 مبادلات تجاری ایران و بنگلادش کمتر از 20 میلیون دلار بود اما در سال 2016 و با تسهیل در روابط اقتصادی،مبادلات تجاری این 2 کشور به بیش از 100 میلیون دلار افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد : برجام فرصتی ارزشمند برای همه کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا است که با برنامه ریزی منسجم از ظرفیت های اقتصادی ایران نهایت بهره را ببرند.
صبور حسین یادآور شد : صدور ویزا بعد از برجام برای بازرگانان ایرانی به 2 روز کاهش یافت و در زمان حاضر سرمایه گذاران اقتصادی 2 کشور با اطمینان خاطر می توانند برای سرمایه گذاری در کشور طرف مقابل گام بردارند.
رایزن بازرگانی کشور بنگلادش در ایران تصریح کرد : بنگلادش برای افزایش رونق اقتصادی نیازمند توسعه روابط همه جانبه با ایران است و به یاری خداوند تلاش می کنیم در سال 2017 روابط اقتصادی خود را با کشور دوست و برادر ایران به بالاترین سطح در چند سال گذشته برسانیم.
وی ادامه داد : بنگلادش برای واردات سیمان، قیر، اقلام فلزی، کودهای کشاورزی، مواد اولیه ساخت پلاستیک از ایران آمادگی دارد و استان سمنان با برخورداری از واحدهای صنعتی و تولیدی قابل توجهی و معادن غنی می تواند در اولویت قرار گیرد.
صبور حسین گفت : مصرف محصولات کشاورزی مانند خرما،کشمش، زیره، پسته و گلاب در کشور بنگلادش در ماه مبارک رمضان افزایش قابل توجهی می یابد و این کشور آماده واردات این اقلام از ایران است.
رایزن بازرگانی کشور بنگلادش در ایران بیان داشت : زیرساخت لازم برای سرمایه گذاری های 2 طرفه بین کشورهای ایران و بنگلادش فراهم است و با توجه به موقعیت ممتاز ایران در منطقه می توان بخش قابل توجهی از کالاها مورد تقاضا را از خلیج فارس به دریاهای آزاد و کشور بنگلادش صادر کرد.
جمهوری خلق بنگلادش در جنوب شرق آسیا واقع شده و بیش از 168 میلیون نفر جمعیت دارد که 83 درصد از جمعیت این کشور مسلمان است.
میانگین رشد اقتصادی کشور بنگلادش در سال میلادی2017 ، 5.7 درصد و درآمد سرانه مردم این کشور سه هزار و600 دلار است.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضایوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.