به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز سه شنبه در کارگروه معدن استان سمنان افزود: صنایع معدنی 70 درصد صادرات سمنان را تشکیل می‌دهد و امروز توجه به رونق این بخش در استان سمنان ضروری است.
وی با اشاره به میزان صادرات محصولات مختلف از استان سمنان بر اساس گزارش گمرک، گفت: درمجموع 302 میلیون دلار سال 95 محصولات مختلف از استان سمنان صادرشده است که بیش از نیمی از این میزان و حدود 122 میلیون دلار آن صادرات صنایع معدنی بود.
وی با اشاره به ضرورت توجه به رفع موانع رونق بخش معدن در استان سمنان خاطرنشان کرد: بخش معدن استان در هر سه بخش اکتشاف، استخراج و صنایع معدنی با مشکلاتی مواجه است.
اسودی، ایجاد موانع از سوی منابع طبیعی، محیط ‌زیست و معارضان محلی را سه مشکل بخش معدن استان سمنان در حوزه اکتشاف دانست و بر ضرورت رفع آن تأکید کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ضرورت فرآوری مواد معدنی در استان خاطرنشان کرد: در حوزه استخراج نیز کمبود زیرساخت‌های لازم، وجود معارضان محلی و فرسودگی ماشین‌آلات مشکلات جدی معادن استان است و مشکلاتی مانند کمبود آب سبب شده تا فرآوری مواد معدنی و صادرات این مواد دچار مشکل شود.
استان سمنان حدود یک هزار و 800 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد که بیش از 500 واحد از این تعداد معادن فعال استان است، 80 درصد نمک، حدود 45 درصد گچ و بیش از 90 درصد زئولیت و سلستین کشور از معادن استان سمنان تولید می شود.
7339/6103 خبرنگار: محمد رضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.