به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید علی‌اکبر صباغ ظهر امروز در نشستی با مدیران این شرکت با اشاره به‌ضرورت حضور سرمایه‌گذاران در بخش انرژی‌های تجدید‌پذیر اظهار داشت: در استان سمنان زمینه برای احداث نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی وجود دارد و لذا سرمایه‌گذاران علاقه‌مند می‌توانند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

وی به برخی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان سمنان در بخش انرژی‌های تجدید پذیر اشاره کرد و افزود: در استان سمنان 300 روز آفتابی وجود دارد و این ظرفیت مناسبی برای استفاده از انرژی نور خورشید را فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه وجود 300 روز آفتابی در این استان آن را بسیار متمایز کرده است افزود: این میزان روز آفتابی 30 درصد بیشتر از متوسط کشوری است که باید از این ظرفیت بهره لازم را برد.

صباغ به دیگر ویژگی‌های اقلیمی این استان اشاره کرد و افزود: وجود مناطق مستعد باد در این استان زمینه را برای به استفاده از این انرژی را نیز در این استان فراهم کرده است. سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از این ظرفیت و به‌ویژه ظرفیت بادی و خورشیدی این استان برای تولید برق بهره ببرند.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان با اشاره به وجود مناطق مستعد احداث نیروگاه بادی در سطح استان گفت: تاکنون 14 منطقه مستعد احداث نیروگاه بادی در استان سمنان شناسایی‌شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619940
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.