به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی که در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شاهرود برگزار شد، افزود: یکی از جلوه های این موج معنوی ، استقبال نوجوانان و جوانان از آیین اعتکاف است.
وی ادامه داد: حضور جوانان و نوجوانان در این آیین ، استقامت آن ها را در برابر توطئه های دشمنان افزایش می دهد و در برابر ناهنجاری ها ، مقاوم ترمی کند.
رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود به شعار سال هم اشاره کرد و بیان کرد: اجرای این شعار مخصوص ارکان کشور نیست بلکه همه مردم باید برای رهایی از مشکلات کنونی این شعار را اجرایی کنند.
حجت الاسلام امینی افزود: اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال باید به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود.
یکی از دستور کارهای شورای فرهنگ عمومی شاهرود بزرگداشت مفاخر این شهرستان بود.
امام جمعه شاهرود گفت: آیت الله شاهرودی و آیت الله طاهری از علمای بزرگ و مفاخر شاهرود و کشور هستند، بنابر این برای برگزاری بزرگداشت آن ها برنامه های وسیعی تدارک دیده شود.
وی به برگزاری نمایش فصل شیدایی در شاهرود هم اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان برنامه هایی را برای بازدید کارکنان خود بیاندیشند.
حجت الاسلام حمیدعبدالهیان رییس اداره تبلیغات اسلامی شاهرود هم به برگزاری آیین اعتکاف اشاره کرد و گفت: این آیین روحانی در 22مسجد روستایی و 34مسجد شهری برگزار شد و پنج هزارو131 تن شرکت کردندکه نسبت به پارسال 17 درصد رشد دارد.
وی با بیان این که حدود80 درصد شرکت کنندگان در اعتکاف را نوجوانان و جوانان تشکیل می دادند، افزود: به همه مسجدها مبلغ، مداح و قاری قرآن اعزام شد.
سرهنگ حسین یار محمدی جانشین فرماندهی سپاه شاهرود هم در این نشست در باره برگزاری نمایش فصل شیدایی در شاهرود گفت: این برنامه معمولا در مراکز استان ها برگزار می شود ، اما شاهرود تنها شهرستانی بوده که تا کنون میزبان این گروه نمایشی است.
وی افزود: فراهم کردن مقدمات این نمایش از 25 اسفند آغاز شده و تا کنون طبق برنامه ادامه یافته است و آیین شروع بکار آن هم در ششم اردیبهشت خواهد بود.
وی گفت: با توجه به استقبالی که از این نمایش در استان های دیگر شده ، پیش بینی می شود در هر شب حدود پنج هزار نفر برای دیدن این نمایش حضور یابند.
در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود در باره چگونگی اجرایی کردن شعار سال گفت وگو شد و راهکارهایی برای فرهنگ سازی آن مطرح گردید.
نمایش بزرگ و میدانی 'فصل شیدایی' از سوی مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) برگزار می شود.
این نمایش که پرمخاطب ترین نمایش کشور است با حمایت سازمان هنری رسانه ای اوج و مشارکت ناحیه مقاومت بسیج اجرا می شود.
در نمایش بزرگ فصل شیدایی ، فصل هایی از تاریخ بشر از زمان حضرت آدم تاکنون و اتفاقات بزرگ آن نمایش داده می شود.
برای اجرای این نمایش در شاهرود ، 70 نفر بازیگر اصلی هستند و 120 بازیگر بومی هم با آن ها همکاری می کنند.
6167 انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.