سعید متقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 2 هزار و 707 نفر برای حضور در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان ثبت نام کرده‌ بودند که از این تعداد 35 نفر احراز صلاحیت نشدند.
وی تصریح کرد: این 35 نفر در مجموع 1.3 درصد از کل ثبت نام کنندگان برای حضور در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان را شامل می شوند و همچنین بر اساس آخرین آمار تا کنون بیش از 70 نفر از ثبت نام کنندگان انصراف داده اند.
متقی، با بیان این که 2 هزار و 707 نفر برای حضور در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان ثبت نام کرده‌ اند، افزود: از این تعداد 2 هزار و 506 نفر مرد و 201 نفر زن هستند.
وی تصریح کرد: در سمنان 189 نفر، در شاهرود 748 نفر، در دامغان 644 نفر، در میامی 339 نفر، در گرمسار 296 نفر، در مهدیشهر 214 نفر، در آرادان 166 نفر و در سرخه 111 نفر برای حضور در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان ثبت نام کرده‌ اند.
دبیر ستاد انتخابات استان سمنان اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی ها، در سه شهر سمنان، شاهرود و دامغان انتخابات شورای شهر در تاریخ بیست و نهم اردیبهشت 96 به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
وی افزود: در مجموع، در کل کشور در 150 شهر و در استان سمنان در سه شهر سمنان، شاهرود و دامغان انتخابات شورای اسلامی شهر به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود‌ و استان سمنان که دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست، در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.