به گزارش ایرنا، علی سماکوش روز شنبه در آیین معرفی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در سالن اجتماعات فرهنگ شکوهی کتابخانه مرکزی سمنان افزود: کتابخانه ها باید به مکانی برای ترویج کتابخوانی تبدیل شوند و این امر با استفاده از کمک سمن ها و خیرها محقق می شود.
وی تاکید کرد: کتابخانه ها عمومی مرکز رشد و فرهنگ هستند و باید پایه اصلی برای ارتقای سطح آگاهی باشند که برای این تحقق این مهم دسترسی آسان به مراجع در اولویت قرار می گیرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان، یکی دیگر از اولویت های اصلی کتابخانه ها را خلاقیت محوربودن آن ‌هاعنوان کرد و گفت: با استفاده از دانشمندان و با توجه ویژه به دستگاه ها و نهادهای فرهنگی، باید اصل نوآوری مورد توجه قرار بگیرد.
سماکوش اضافه کرد: برای شناخت نهاد کتابخانه های عمومی باید به ساختار زمانی توجه شود، در زمان حاضر رسانه های جدید و نوظهوری به وجود آمده است و دغدغه های جدیدی گریبان گیر اهالی فرهنگ و هنر شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان تصریح کرد: بسیاری از دانش ها امروزه به سمت سطحی شدن و جزیی شدن پیش می روند که این کم عمق شدن دانش به یکی از دغدغه های اصلی جامعه امروز تبدیل شده است.
مدیرکل پیشین کتابخانه های عمومی استان سمنان نیز در این آیین با اشاره به اینکه 72 باب کتابخانه با بیش از یک میلیون و 130 هزار جلد کتاب در استان سمنان فعال است و با اشاره به اینکه 51 کتابخانه استان به صورت نهادی و زیر نظر اداره کل کتابخانه های عمومی استان فعال است، افزود: 19 کتابخانه در استان سمنان به صورت مشارکتی و 2 کتابخانه به صورت مستقل در استان سمنان اداره می شود.
علیرضا شاه حسینی با بیان اینکه استان سمنان حدود هزار نویسنده دارد که در بخش آثار مولفان و نویسندگان در کتابخانه مرکزی آثار بیش از 300 نفر به نمایش گذاشته شده است، افزود: در هزار روز فعالیت من، 9 کتابخانه به کتابخانه های استان سمنان افزوده شده است.
در مجموع سه هزار و 400 کتابخانه عمومی شامل 2 هزار و 400 کتابخانه نهادی و هزار کتابخانه مشارکتی در کشور فعال است، کتابخانه مرکزی سمنان یکی از 6 کتابخانه مرکزی کشور است و دارای 130 هزار نسخه کتاب است.
این نشست با حضور اسماعیل شفاعی معاون اداری مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، محمود قنبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، حسین موسوی شهردار سمنان و جمعی از مسوولان، اهالی فرهنگ، نویسندگان و شاعران استان سمنان برگزار شد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.