به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز جمعه در آئین افتتاحیه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی ووشو جام پارس در سالن غدیر سمنان گفت: ورزش از نگاه اسلامی یک ارزش است، انسان هایی که در مسیر ورزش قدم بر می دارند انسان های محترمی هستند که برای وحدت و همگرایی و همبستگی بین ملت ها قدم برمی دارند.
وی ادامه داد: ورزش یک کار ارزشمند است و همه پیامبران و انبیا الهی نیز بر ورزش برای سالم نگهداشتن جسم انسان تاکید کرده اند.
خباز با بیان اینکه عقل سالم در جسم سالم است، گفت: همه شخصیت هایی که به جامعه خدمت می کنند و یا روزی کمک کردند باید جسم سالم داشته باشند تا بتوانند با عقل سالم خدمتگزار جامعه باشند.
استاندار سمنان با تاکید بر اینکه ورزش در ذات خود کار مقدسی است ، تاکید کرد: ووشو یکی از ورزش های رزمی است که برای بالا بردن توان و استقامت بدنی است و اگر این رشته ورزشی در بین جوانان همه جوامع اسلامی رونق پیدا کند، از توان رزمی بالایی برخوردار خواهند بود و باید به تقویت ارزش های درونی ورزشکاران در رشته ورزشی نیز توجه شود.
در این آیین محمد رضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و ایرج رحمانی مدیرکل هماهنگی امور استانهای وزارت ورزش و جوانان و مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و سید عباس دانایی فرماندار سمنان و فرزاد فتاحی مدیدکل ورزش و جوانان استان سمنان حضور دارند و تیم های مختلف از کشورهای حاضر رژه رفتند.
در آئین افتتاحیه این دوره از رقابت ها آیین های بومی و محلی استان سمنان به نمایش گذاشته شد و تندیس یوزپلنگ آسیایی که استان سمنان یکی از زیستگاه‌های این گونه در حال انقراض است به نمایش درآمد.
ششمین دوره مسابقات بین المللی ووشو جام پارس در بخش های ساندا و تالو و با حضور 124 ووشوکار از 12 تیم خارجی و 34 ووشوکار در قالب 2 تیم جام پارس و استان سمنان از ایران از روز شنبه 26 فروردین 96 به مدت 2 روز در سالن غدیر شهر سمنان برگزار می شود.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.