به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسینیان امام‌جمعه دامغان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه باشکوه این شهر که با حضور گسترده مردم دین‌دار شهرستان دامغان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز پیش روی ملت بزرگ ایران اسلامی در 29 اردیبهشت‌ماه، اظهار داشت: حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های روی مهم‌ترین خواست و هدف ما است و امیدواریم ملت بصیر ایران اسلامی از بین کاندیداهای مورد تأیید شورای محترم نگهبان رئیس‌جمهوری کارآمد، انقلابی و جهادی برگزینند.

خطیب نماز جمعه دامغان با تأکید بر ضرورت توجه به قانون‌گرایی، انتخاباتی سالم، پرهیز کاندیداها از تبلیغات دروغین و دادن وعده‌های واهی و استفاده از تخریب شخصیتی برای از دور خارج کردن رقبا خاطرنشان کرد: البته ورود مجلس به نحوه ثبت‌نام کاندیداها برای انتخابات ریاست جمهوری لازم است، ثبت‌نام بی‌قیدوشرط صدها نفر از افراد فاقد شرایط لطمه به شأن ریاست جمهوری و مردم‌سالاری و به وجود آورنده محدودیت‌ها و دردسرهای فراوانی برای متولیان امر است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بارأی مردم دولت آینده دولتی ارزشی، انقلابی، کارآمد، پرنشاط و تحول‌آفرین باشد، تصریح کرد: خواست مردم ما نیز از رئیس‌جمهور آینده بی‌شک این است که برای سرمایه‌گذاری و اشتغال برنامه داشته باشد، ثمره مردم‌سالاری دینی را در مدیریت خود به نمایش گذارد و از اختیارات بی‌نظیر رئیس‌جمهور به‌عنوان مسئول قوه مجریه در راستای ارتقاء همه‌جانبه کشور استفاده کند.

امام‌جمعه دامغان با تأکید بر اینکه همه ما می‌خواهیم که ماحصل آرای مردم در 29 اردیبهشت دولتی عقلانی باشد نه دولتی شعاری، اظهار داشت: مردم غیور ما باید هوشمندانه روی بدهند تا ضمن خلق حماسه‌ای دیگر با حضور حداکثری خود، رئیس‌جمهوری مقاوم و شجاع و دارای برنامه انتخاب کنند که بتواند ضمن حفظ استقلال کشور، سرمایه‌های ایران اسلامی را به‌درستی مدیریت نموده و اقتصاد و بازار را رونق بخشد.

امام‌جمعه شاهرود: دوقطبی کردن مردم در انتخابات از نقشه‌های دشمن است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی امام‌جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن دعوت به مردم به تقوای الهی گفت: تقوا توشه سفر آخرت است.

وی افزود: تقوا پناهگاهی برای انسان است تا از بسیاری از لغزش‌ها در امان باشد.

امینی با بیان اینکه روح انسان نیاز به تغذیه دارد گفت: تغذیه روح انسان ذکر است و باید دانست که ثمره ذکر نورانیت قلوب است.

امام‌جمعه شاهرود نورانی شدن عقل و فکر انسان را درگرو مستدام شدن یاد خدا دانست و گفت: نماز جمعه از مصادیق ذکر و یاد خدا است.

وی در ادامه به مسئله اعتکاف پرداخت و گفت: سنت حسنه اعتکاف در شهرستان شاهرود با رشد مناسب و قابل‌توجهی همراه بوده است.

امینی ازجمله ثمرات انقلاب اسلامی را همین عوامل گسترش‌دهنده ذکر و یاد خدا دانست و گفت: اعتکاف و مراسمات معنوی نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

امام‌جمعه شاهرود با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی با نظامیان کفت: دشمن می‌خواهد به مسئولین القا کند که نمی‌شود و نمی‌توانیم.

وی تصریح کرد: دوقطبی کردن مردم در انتخابات از نقشه‌های دشمن است که مردم با وحدت و همبستگی باید در مقابل آن بایستند.

امینی در ادامه انتقادی به نحوه ثبت‌نامی‌های در انتخابات ریاست جمهوری کرد و گفت: این نحوه ثبت‌نام برای ریاست جمهوری درشان ملت ایران نیست.

وی در پایان از مسئولین خواستار بازنویسی قانون ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری شد.

امام‌جمعه گرمسار: دشمنان بر دوقطبی شدن کشور ایران در انتخابات 96 سرمایه‌گذاری کردند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی مهدی نژاد امام‌جمعه گرمسار نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرمسار با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت‌ماه سال جاری گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بر دوقطبی شدن کشور در انتخابات 96 سرمایه‌گذاری کردند.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب (س) اظهار داشت: دین اسلام بشر را به رقابت تشویق می‌کند اما همواره از قطب‌بندی جامعه نهی شده است بنابراین در انتخابات پیشرو از قطب‌بندی کشور در فضای سیاسی باید پرهیز کرد.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان بر دوقطبی شدن کشور برای براندازی نظام سرمایه‌گذاری کردند افزود: مسئولان نظام موظف هستند نسبت به برگزاری انتخابات در یک فضای امن سیاسی و اجتماعی کوشا باشند و هر یک از کاندیدهایی که از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت می‌شوند باید در این زمینه با مسئولان همکاری لازم را داشته باشند.

امام‌جمعه گرمسار با بیان اینکه ثبت‌نام کاندیدهای ریاست جمهوری تا 26 فروردین‌ماه ادامه دارد اذعان کرد: تاکنون تعداد زیادی از مردم عادی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند که بررسی صلاحیت این داوطلبان از سوی شورای نگهبان از روز 27 فروردین آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای نگهبان موظف هستند وضعیت تمامی افراد ثبت‌نام‌شده را بر اساس قانون بررسی کنند خاطرنشان کرد: تعداد بالای داوطلبان کار شورای نگهبان را سخت‌تر می‌کند و تعداد زیادی از داوطلبان رد صلاحیت می‌شود.

مهدی نژاد بیان کرد: سیاست‌های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری اعلام می‌شود و قوای سه‌گانه موظف به اجرای آن در سراسر کشور هستند و هیچ دولتی نمی‌تواند از دستورات رهبری تخطی کند.

وی افزود: ریاست جمهوری یک مسئولیت مهم است که فرد منتخب مردم به مدت چهار سال برای یک کشور و یک ملت سرنوشت‌ساز است و انتخاب وی حاصل اعتماد جمع کثیری از مردم است و باید پاسخ این اعتماد را با عملکرد مخلصانه و خدمت به مردم بدهد.

اعتکاف در پنج هزار مسجد در سراسر کشور برگزار شد

امام‌جمعه گرمسار در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اظهار داشت: مراسم اعتکاف در پنج هزار مسجد با استقبال کم‌نظیری از مردم در سراسر کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در 6 مسجد در شهرستان گرمسار اعتکاف برگزار شد افزود: 850 نفر در این مراسم به‌عنوان معتکف شرکت کردند و 70 نفر نیز به‌عنوان خادم در مساجد مستقر شدند

مهدی نژاد ضمن قدردانی از هیئت‌امنای مساجد خاطرنشان کرد: چهار مسجد برای بانوان و دو مسجد برای آقایان بود.

امام‌جمعه میامی: حماسه 9 دی در مقابله بافته 88 رخ داد/ مردم در مقابل فتنه ایستادگی می‌کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانعلی صفایی پور امام‌جمعه میامی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان از ثبت‌نام تعدادی از افراد شاخص در انتخابات ریاست جمهوری خرداد و گفت: کاندیدهای انتخاباتی موظف‌اند در چارچوب قانون و دستورات رهبری عمل کنند و مانع بروز فتنه در جامعه شوند چراکه حماسه 9 دی در مقابله با فتنه 88 از سوی مردم رخ داد و مردم در مقابل فتنه ایستادگی می‌کنند.

وی اظهار داشت: تعداد کثیری از مردم عادی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند که حدومرزی از سوی دولت برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری تعیین نشده و این کار شورای نگهبان را بس دشوار می‌سازد.

وی با تأکید بر اینکه باید حدومرز در ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری رعایت شود افزود: ضوابط و قوانینی مشخصی برای ثبت‌نام افراد واجد شرایط در انتخابات باید مشخص شود تا از جمعیت زیاد داوطلبان کاسته شود.

 امام‌جمعه میامی با اشاره به برخی فتنه‌های دشمنان در دوره‌های گذشته در انتخابات خاطرنشان کرد: ایران در این برهه زمانی در شرایط حساسی به لحاظ سیاسی قرار دارد که هر حرکتی می‌تواند موج عظیمی از تهاجم‌های فرهنگی دشمنان را علیه ایران بلند کند.

وی با تأکید بر اهمیت حضور گسترده مردم درصحنه انتخابات اذعان کرد: حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های روی می‌تواند بسیاری از فتنه‌ها و نقشه‌های دشمنان را خنثی کند و مانع از تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شود.

صفایی پور با اشاره به برخی ویژگی‌های شخص اصلح افزود: انتخاب یک فرد انقلابی و تابع قوانین اسلامی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید رعایت شود.

وی گفت: شجاعت و دفاع از حق مردم، ارائه برنامه مدون برای حل مشکلات جامعه و معیشت مردم، پیروی از خط ولایت‌فقیه و داشتن روحیه انقلابی از شاخص‌ترین ویژگی‌های یک شخص اصلح است و مردم باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امام‌جمعه مهدی‌شهر: اعتکاف فرصتی کوتاه برای خودسازی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد بارانی امام‌جمعه مهدی‌شهر نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان گفت: اعتکاف فرصتی کوتاه برای خودسازی است که هرساله عده زیادی توفیق استفاده از این فرصت را میابند.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب (س) اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف یک فرصت کوتاه‌مدت برای خودسازی و تقرب به خداوند متعال است که توفیق شرکت در این مراسم همه‌ساله نصیب عده زیادی از افراد می‌شود.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های اجراشده در این ایام افزود: استقبال جوانان و نوجوانان از این مراسم شکوهمندانه بود و فضای مساجد با حضور پرشور جوانان در اعتکاف تغییر کرد.

امام‌جمعه مهدی‌شهر با تأکید بر اینکه اعتکاف یک سنت دیرینه در جهان اسلام است خاطرنشان کرد: معایب و نواقص در اجرای برخی برنامه‌های اعتکاف باید در سال آینده شناسایی و جبران شود تا هرسال این مراسم با رضایتمندی از سوی معتکفان به پایان رسد.

بارانی برگزاری ادعیه روزانه و اجرای اعمال مربوط به مراسم اعتکاف را از مهم‌ترین برنامه‌های مساجد در این شهرستان عنوان کرد و گفت: برگزاری حلقه‌های صالحین در رده‌های سنی مختلف، توزیع بروشورهای فرهنگی، اعزام مبلغان و سخنرانان مذهبی، برگزاری جلسات مشاوره‌ای از دیگر برنامه‌های مراسم اعتکاف در مهدی‌شهر بود.

وی اذعان کرد: سه روز کامل عبادت و بندگی خالصانه خدا مهم‌ترین محوریت برگزاری مراسم اعتکاف است و معتکفان به چیزی جز عبادت فکر نمی‌کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 615777
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.