به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استاندار سمنان در نشست با مدیر کل و ذیحسابان اداره کل اقتصاد و دارایی استان که در محل سالن غدیر استانداری برگزار گردید، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم به امر نظارت اشاره نموده و برای عالم خلقت ناظر قرار داده و پیامبر اسلام نیز از این امر مستثنی نبوده و به ایشان نیز تاکید شده است .
وی با اشاره به اینکه ناظر و ذیحسابان در نظام مالی دولت وظیفه مهمی دارند، خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه کلیه اقدامات دولت جهت برآوردن نیاز جامعه از طریق اجرای صحیح بودجه صورت می‌گیرد، پس وجود کنترل های مالی، اداری وفنی و نظارت بر اجرای فعالیتهای سازمانها مطابق با بودجه مصوب، از مهمترین وظایف دولت است و دولت ها با دیدگاههای متفاوتی در این خصوص رفتارهای متفاوتی دارند.
دکتر خباز افزود: دولت تدبیر و امید در راستای شفاف سازی عملکرد مالی خود و جلوگیری از فساد مالی، همواره نقش ذیحسابان را مورد توجه قرار داده است ، که نقش ذیحسابان در دستگاههای اجرایی در مصرف بهینه منابع مالی نقش و تاثیر بسزایی دارد.
ایشان اظهار داشت: ذیحسابان در بهبود برنامه‌های آینده سازمانهای دولتی نقش مثبتی دارند و باعث افزایش کنترلهای داخلی سازمانهای دولتی می‌شوند که این امر موجب وحدت رویه در اجرای مقررات می‌گردد.
استاندار سمنان گفت : حضور ناظران مالی و ذیحسابان علاوه بر اینکه موجب شفافیت مالی، گزارش دهی و پاسخگویی مناسبتر برای مدیران می شود در دستیابی سازمانهای دولتی به نتایج مندرج در بودجه تاثیر گذار خواهد بود.
در این جلسه خلیلی خواه مدیر کل اقتصاد و دارایی استان سمنان با ارائه گزارش عملکرد ذیحسابان دستگاههای اجرایی و برنامه های پیش رو در این اداره کل پرداخت

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615085
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.