به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، سید حسن حسینی شاهرودی با اشاره به جایگاه صنعت گردشگری و توریسم در تحقق شعار سال تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» اظهار داشت: میراث فرهنگی و گردشگری حوزه‌ای با پتانسیل و ظرفیت بسیار بالا در امور اقتصاد و نیز در امر اشتغال و تولید است.

وی افزود: میراث فرهنگی سرمایه فاخری است که از قدما به دست ما رسیده و همچنین طبیعت بکر خدادادی را می‌توان با کمترین هزینه و با مدیریت صحیح در امر اشتغال حرکت داد و رونقی ایجاد کرد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمامی نقاط کشور اسلامی ایران جاذبه‌های بکر طبیعی و جاذبه‌های خاص میراثی دارد که کمافی‌السابق ناشناخته مانده و می‌توان گفت به‌نوعی سوء مدیریت همه دولت‌ها بوده که رشدی در این حوزه به دست نیامده است؛ درحالی‌که با حداقل‌های هزینه و با مدیریت درست می‌توان کمال استفاده را از این حوزه داشت.

حسینی شاهرودی ابراز داشت: امیدواریم با توجه به نام‌گذاری امسال تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال»، دولت قسمتی از توجه خود را در حوزه اقتصادی متوجه امر گردشگری کند و این حوزه بکر را رونق دهد.

وی در مورد واسپاری فعالیت‌ها و امور مربوط به بازسازی و مرمت آثار باستانی و میراث فرهنگی به بخش‌های خصوصی نیز گفت: دولت زمانی در همه حوزه‌ها ازجمله حوزه گردشگری موفق خواهد شد که دست از سر اجرا بردارد و خود را درگیر اجرا نکند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید اجازه دهد مردم در میدان باشند، تصریح کرد: بخش خصوصی و سرمایه‌داران بسیاری طالب ورود به این حوزه و رونق آن هستند؛ لذا کار دولت فقط سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و روان‌سازی برنامه‌ها است که تاکنون رخ نداده است.

حسینی شاهرودی افزود: در شرایط کنونی، ورود بخش خصوصی به یکی از این حوزه‌ها با ده‌ها و صدها قاعده، رویه و مقررات پیچیده مواجه است که در حقیقت سرمایه‌گذار را از حضور در این عرصه منصرف می‌کند.

وی با اشاره به شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال» خاطرنشان کرد: درعین‌حال دولت می‌تواند قوانین، رویه و مقررات را تسهیل کرده تا بخش خصوصی ورود پیدا کند؛ نجات حوزه میراثی که شاید قسمت قابل‌توجهی از آن به غارت می‌رود در این است که بخش خصوصی وارد شود و آن را حفظ کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614869
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.