به گزارش ایرنا، امیر بینایی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر امام جمعه سمنان افزود: یکی از نیازهای اصلی این استان راه اندازی مرکز خدمات آموزش های زندگی و مشاوره تخصصی خانواده است، اما ساختمان این مرکز بر وجود تلاش های انجام شده هنوز تحویل داده نشده است.
وی اظهارداشت : با استفاده از این مرکز می توان بسیاری از آسیب های اجتماعی موجود در جامعه را مانند طلاق کاهش داد.
وی با بیان این که یکی دیگر از راه کارهای کاهش طلاق ، مراجعه به همیار زندگی است، تصریح کرد: خانواده ها با قراردادن یک مشاور به عنوان همیار زندگی و با مراجعه مستمر و استفاده از رهنمودهای آن شخص، می توانند بسیاری از مشکلات خود را رفع کنند و در نتیجه طلاق کاهش می یابد.
بینایی یکی دیگر از راه کارهای دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان برای کاهش آسیب های اجتماعی را، طرح توانمندسازی محله های کم بهره و مناطق محروم ذکر و اضافه کرد : 15 منطقه در استان سمنان برای توانمندسازی مشخص شده اند.
وی تاکید کرد : برای توانمندسازی بیشتر محله ها می توان از همکاری و ظرفیت بسیار بالای سازمان های مردم نهاد و با محوریت علما استفاده کرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان یادآور شد: فقط نباید از دولت انتظار داشت تا آسیب های اجتماعی را کاهش دهد و مشکلات را رفع کند، بلکه تمام مشکلات، با مردمی کردن و استفاده از ظرفیت مردم رفع می شود.
این نشست پنجاه و پنجمین نشست فرهنگ عمومی استان سمنان و اولین نشست در سال 96 بود و مقرر شد این نشست هر ماه برگزار شود.
این نشست با حضور آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، محمدرضا خباز استاندار سمنان و دیگر مسوولان استانی برگزار و درباره موضوعاتی مانند کاهش طلاق، افزایش سرمایه های اجتماعی، رعایت اخلاق سیاسی در انتخابات و آسیب های مهم اجتماعی بحث و تبادل نظر شد.
در سال گذشته هفت نشست شورای فرهنگ عمومی در استان سمنان تشکیل شد.
7341/6026
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.