علی سعدالدین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که این میزان صادرات 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار برای کشور ارزآوری داشته است، افزود : متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی از گمرک استان 442 دلاربوده است.
وی خاطرنشان کرد : کالاهای صادراتی از گمرک این استان شامل پودر لباسشویی، هیدرو کربن سبک و سنگین ، شمش سرب، فروسیلیسم، کاشی ، کولر آبی ، مخزن های کروی فولادی ، قاشق و چنگال یکبار مصرف، اسید سولفونیک، مایع ظرفشویی، اکسید روی ، آب ژاول، سیمان ، سنگ سلستین، لوله، احشاء دامی،کرک بزی ، عایق رطوبتی ، کابل مسی، رنگ اتومبیل و مرغ منجمد بوده است.
وی خاطرنشان کرد : این کالاها به 34 کشور جهان از جمله کشورهای عراق ، افغانستان ، جمهوری کره، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، جمهوری متحده تانزانیا، امارات متحده عربی، ارمنستان، چین و تایوان صادر شده است.
مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان این که در این مدت 23 هزار و 902 تن کالا به ارزش 46 میلیون و 298 هزار و 797 دلار از این گمرک ترخیص شد، گفت : عمده کالاهای وارداتی به گمرک سمنان شامل ماشین آلات خط تولید و اجزا و قطعات آن ها ، مواد اولیه کارخانجات شامل پنبه شانه نزده حلاجی نشده، اجزا و قطعات انباره های برقی، قطعات منفصله برای تولید اتوبوس و مینی بوس، کائوچوی اتیلن پروپیلن، الیاف سنتتیک ، ورق فولادی، فیلترهای تصفیه دود اگزوز خودرو ، ماشین آلات برای پرکردن بستن درپوش گذاشتن بطری هاپیت، اشیا سرامیکی برای مصرف آزمایشگاهی، ماشین های حلاجی، ماشین آلات و دستگاه ها برای قنادی و تنورهای شیرینی پزی بوده است.
به گفته سعدالدین ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی هزار و 895 دلار بوده است.
مدیرکل گمرکات استان سمنان افزود : عمده کالاهای وارداتی نیز از 26 کشور جهان از جمله کشورهای آلمان، ازبکستان، ترکیه، چین، انگلستان، ایتالیا ، جمهوری کره، هلند، تایوان و امارات متحده عربی بوده است.
90 درصد تشریفات سیستمی در گمرک استان سمنان الکترونیکی است و دولت الکترونیک در دولت تدبیر و امید به معنای واقعی در اداره کل گمرک استان سمنان اجرا شده است.
تعداد واحدهای تولیدی صادرکننده استان سمنان از 40 واحد در سال 94 به 20 واحد در سال 95 کاهش یافته است، این واحدهای صادرکننده به صورت مستقیم تولیدات بخش های کشاورزی، صنعتی و معدنی را از گمرک استان صادر می کنند.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ .کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.