به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان، حسین فولادیان در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به استقرار ساختار جدید نظام آموزشی در پایه یازدهم اظهار داشت: آموزش‌وپرورش شاهد استقرار جدید نظام آموزشی از دوره ابتدایی تا متوسطه دوم بوده که در پایان سال تحصیلی 98-97 استقرار کامل شکل می‌گیرد.

وی بابیان اینکه در استان سمنان هرساله حدود 22 هزار دانش‌آموز زیرپوشش پایه‌های تحولی قرار می‌گیرند، بیان کرد: 220 هزار جلد کتاب در پایه‌های تحولی با توجه به تغییر هرساله 2 پایه توزیع شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان تصریح کرد: تمام معلمان برای کتاب‌های جدید تألیف و پایه‌های تحولی آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

حسین فولادیان با اشاره به سه‌ساله شدن هنرستان در ساختار جدید نظام آموزشی افزود: فضاهای آموزشی، کلاس‌ها، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها به 1.5 برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی بابیان اینکه استان سمنان در بحث هدایت تحصیلی به‌خوبی عمل کرد افزود: عملکرد تحصیلی با 35 درصد تأثیر، بررسی‌های مشاوره‌های با 65 درصد و ظرفیت‌ها و محدودیت‌های منطقه‌ای 3 محور اصلی در هدایت تحصیلی‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان سمنان ادامه داد: امسال 7 هزار و 652 دانش‌آموز در پایه دهم با پوشش 42 درصد در شاخه فنی و حرفه‌ای و کارودانش و 58 درصد در شاخه نظری مشغول تحصیل‌اند.

فولادیان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی آینده بیش از 8 هزار و 304 دانش‌آموزان هدایت تحصیلی شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 611019
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.