به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با مدیر و اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستان سمنان، نمایندگان مدیران مدارس، مسئولان بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی، رؤسای کانون‌ها، نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی و سازمان دانش‌آموزی سمنان اظهار داشت: من شما را به ترویج اخلاق توصیه می‌کنم؛ چراکه علم، تولید اخلاق نمی‌کند.

وی با اهمیت تربیت صحیح دانش آموزان افزود: معلمان باید دانش‌آموزان را بسازند؛ چراکه آموزش و پرورش به واسطه دانش آموزان خود با اکثر خانواده‌ها ارتباط دارد.

آیت الله شاهچراغی تاکید کرد: خانواده‌ها ‌باید پیگیر امور فرزندان خود باشند و تنها ثبت‌نام کافی نیست؛ در آموزش و پرورش مشکلات بسیار ناچیز است، اما باید مراقبت کرد.

وی با بیان اینکه شغل معلمان نزد خداوند مأجور بوده و بین مجاهدین و قائدین همیشه فرق است؛ چون خدمات فرهنگیان مورد رضایت خداوند متعال قرار دارد، گفت: مطالبات همیشگی فرهنگیان تنها با دعا و نیایش حل‌وفصل نمی‌شود؛ تولید فرهنگ نیز امسال باید مورد توجه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با یادآوری اینکه سمنان، استان ممتازی از نظر فرهنگی محسوب می‌شود و نقش آموزش و پرورش در این زمینه بسیار مهم است، اظهار کرد: شغل معلمان، کار پیغمبری است و فعالیت پیغمبری نیز سخت است و این از کارهای مهم محسوب می‌شود.

آیت الله شاهچراغی اضافه کرد: همه نزد خداوند منان یکسان نبوده و مجاهدین و قائدین مساوی نیستند؛ کسی که در راه خدا جهاد می‌کند و شهید می‌شود، با کسی که در خانه نشسته و رنگ جبهه را ندیده، یکسان نیست؛ اما باید مراقب بود این کار خوب، بجا و درست انجام شود و دانش‌آموزان از زیربنا درست شوند.

وی با اشاره به مطالبات همیشگی فرهنگیان و سختی‌های موجود نظیر کمبود اعتبارات دولتی و ... افزود: امور جاری و رفع کمبودها تنها با دعا و نیایش حل‌وفصل نمی‌شود؛ بلکه تلاش، کوشش و جست‌وجوی خیران را می‌طلبد. سهم دولت بسیار ناچیز بوده و استان سمنان دارای ویژگی ممتاز دیگری مانند ظرفیت خیران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به دل‌بستگی‌ها به قدرت و مقام افزود: دل‌بستگی به میز و مناصب موجب لغزش می‌شود و خطرناک است؛ هدف باید خدمت صادقانه و رضایت خداوند باشد و کسی که دل‌بسته میز می‌شود، دیگر خادم نیست.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به عملکرد مطلوب مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت: از زمان آغاز مسئولیت سعید رضایی در شهرستان سمنان، عملکرد وی مطلوب بوده و مجموعه آموزش و پرورش دل‌بستگی به میز و قدرت ندارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608982
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.