به گزارش ایرنا ، سید حسن حسینی شاهرود روز پنجشنبه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت افزود:این حوزه ها امکان جذب سرمایه و ایجاد اشتغال و تولید دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم شاهرودو میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رییس جمهور به استان سمنان گفت: شرق استان سمنان در مقایسه با دیگر مناطق استان از توسعه نامتوازن در ادوار دولت‌ها رنج برده است، با این حال در سفر دکتر روحانی برخی طرح‌های کشاورزی و آبیاری که در سفر هیات دولت به استان مصوب شده بود، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه دولت یازدهم زمانی آغاز به کار کرد که شرایط سخت بود و مردم استان نیز این موضوع را درک می‌کنند، اضافه کرد: با این حال توقع مردم از دولت بالاست و برخی تصور می‌کنند اگر سرعت رشد استان سمنان به اندازه دیگر استان‌های در حال توسعه نیست، شاید به دلیل سمنانی بودن رییس‌جمهور باشد و چون 12 سال گذشته روسای جمهور اهل این استان بودند و اینجا را خانه خود می‌دانستند، استان‌های دیگر را مقدم دانستند.
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با اشاره به ظرفیت معدنی در شرق استان سمنان گفت: تاکنون کمتر از 10 درصد از ظرفیت معادن استان شناسایی شده است و از این مقدار فقط 10 درصد به تولید رسیده است که اگر از این ظرفیت استفاده بهتری شود شاهد رشد قابل توجه اشتغال و تولید در استان خواهیم بود.
به گفته نماینده مردم شاهرود در مجلس، معدن پتاس طرود در زمره زیرساخت‌های معدنی خوب استان است که شاهد رفع برخی مشکلات آن در بخش محیط زیست بودیم که این امر نوید شنیدن خبرهای خوبی در حوزه بهره‌برداری از این سرمایه عظیم و تولید اشتغال در منطقه را می‌دهد.
وی گفت: با آغاز به کار این معدن و زنجیره‌های تولیدی آن هزاران شغل در استان ایجاد خواهد شد.
حسینی شاهرودی با انتقاد از توسعه نامتوازن این استان به خصوص در بخش شرقی گفت: به دلیل کمبود اعتبارات که دولت در سال گذشته با آن دست به گریبان بود آن‌طور که انتظار می‌رفت پروژه‌های پیش‌بینی شده به اجرا نرسید با این حال برخی طرح‌های مصوب در سفر قبلی رییس‌جمهور در شاهرود به عنوان قطب کشاورزی استان امروز به بهره‌برداری می‌رسد.
6167 انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.