به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، غلامرضا کاتب ظهر امروز در آئین افتتاحیه قطار حومه‌ای تهران ـ گرمسار اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی ایران در سراسر کشور 4 هزار و 500 کیلومتر ریل‌گذاری شده بود و اکنون با گذشت 37 سال از انقلاب 11 هزار و 500 کیلومتر ریل‌گذاری انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بالغ‌بر پنج هزار کیلومتر ریل‌گذاری در دست اقدام وزارت راه و شهرسازی است افزود: افتتاح حداقل هزار کیلومتر از آن را در سال 96 در دستور کار قرار می‌دهیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه‌های حمل‌ونقل ریلی در اولویت برنامه ششم توسعه قرار دارد افزود: برای کاهش تصادفات و تلفات جانی نیازمند توسعه حمل‌ونقل ریلی هستیم.

کاتب با اشاره به اهمیت توسعه ریلی اذعان کرد: در مجلس تمام ضوابطی که در طرح‌های توسعه گردشگری نهادینه‌شده برای توسعه ریلی نیز اضافه شد.

وی با اشاره به شرایط نامطلوب کشور در آمار تصادفات جاده‌ای خاطرنشان کرد: با افتتاح خط سوم قطار حومه‌ای تهران ـ گرمسار می‌توان در کمتر از یک ساعت با سرعت 160 کیلومتر به تهران سفر کنید.

نماینده مردم گرمسار و آرادان با تأکید بر اینکه عملیات اجرایی خط چهارم و برقی کردن قطار در دستور کار قرار گیرد بیان کرد: شهرستان گرمسار باید به نقطه‌ای از توسعه دست یابد که یک‌میلیون جمعیت را جذب کند.

کاتب تصریح کرد: توسعه شهری همگام با توسعه ریلی محقق خواهد شد و برکات خوبی را در این عرصه به شهرستان گرمسار اهدا می‌کند.

زمان‌بندی حرکت قطار حومه‌ای تهران گرمسار شنبه اعلام می‌شود

نماینده مردم گرمسار و آرادان با بیان اینکه زمان‌بندی حرکت قطار حومه‌ای روز شنبه از سوی اداره راه‌آهن گرمسار اعلام می‌شود اظهار داشت: با حضور 25 هزار دانشجو و تردد آنان به تهران ظرفیت عظیمی از مسافران این قطار حومه‌ای را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606513
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.