آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مردم و مسوولان استان برای دیدار دوباره با فرزند دیارشان دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی لحظه‌شماری می کنند.
وی ادامه داد: مردم بافرهنگ دیار سمنان همواره میزبان خوبی برای دکتر روحانی رئیس جمهوری بودند و به امید خداوند سفر روز پنجشبه هفته جاری دکتر روحانی به استان پر از خیر و برکت خواهد بود.
امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: در سفر سال گذشته کاروان تدبیر و امید به استان سمنان مصوبات ارزشمندی برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار برنامه ریزی شد که باید در سفر روز آینده دکتر روحانی نحوه عملیاتی شدن این طرح ها به ایشان گزارش شود.
آیت الله شاهچراغی ادامه داد: استان سمنان با برخی مشکلات اقتصادی و صنعتی مواجه است و بحران آب باید در کمترین زمان ممکن در این دیار برطرف شود.
وی اضافه کرد: درسال گذشته برنامه های ارزشمندی برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در کشور عملیاتی شد که برای ادامه این روند برنامه های قابل توجهی باید درسال 96 اجرایی شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: باید در سال 96 منویات رهبر انقلاب درباره شعار اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید، در کمترین زمان ممکن در کشور عملیاتی شود و بسیاری از چالش های اجتماعی و اقتصادی به امید خداوند با اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در کشور برطرف می شود.
آیت الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: رفع بسیاری از مشکلات کشور نیازمند همدلی و وحدت مسوولان و آحاد جامعه است و با اجرای دقیق منویات رهبر در کوتاه مدت شاهد شکوفایی اقتصاد ایران خواهیم بود.
وی افزود: استکبار جهانی همواره درصدد تخریب و براندازی نظام جمهوری اسلامی است و مردم و مسوولان نسبت به توطئه های دشمنان نظام باید هوشیار باشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ادامه داد: جوانان ایران اسلامی در سال جاری با تلاش مسوولان نظام طعم اشتغالزایی و تولید را خواهند چشید و باید اهمیت به صنعت داخلی برای رونق کسب وکار در کشور بیشتر شود.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در سفر کاروان تدبیر و امید در قالب بیست و ششمین سفر استانی روز سی و یکم فرودین 95 مهمان مردم سمنان بود.
استان سمنان با 702 هزار و 360 نفر جمعیت، مجموعه ای از کویر ،جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخائر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.
استان سمنان در زمان حاضر 80 درصد تولید نمک، حدود 45 درصد تولید گچ و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور و حدود هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود 800 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد و بیش از پنج میلیون هکتار کویر و 352 هزار هکتار عرصه های جنگلی دارد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.