سهیل رستمیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : نبودن زباله در سطح شهرها مبین بالا بودن سطح فرهنگی مردم آن جامعه است و باید پویش نریختن زباله در جامعه تعمیم داده شود.
وی اظهارداشت : پویش نه به ریختن زباله یکی از پویش های ارزشمند به وجود آمده در کشور است، زیرا در گام اول و با نریختن زباله در جامعه، جامعه از نظر زیبایی ارتقا پیدا می کند و در گام دوم بسیاری از امراض و بیماری ها کاهش پیدا می کند.
وی ادامه داد: به جای آنکه مردم زباله در شهرها بریزند و سپس به دنبال جمع آوری آن و به نوعی درمان این معضل باشیم، بهتر است فرهنگ سازی نریختن زباله در جامعه در بین مردم شکل بگیرد.
رستمیان با بیان این که برای فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه رسانه ها نقش پر رنگی دارند، افزود: خبرنگاران با گفت و گو با افراد معروف و محبوب می توانند این پویش را گسترش و به یک امر ماندگار و نهادینه شده در خانواده ها و جامعه تبدیل کنند.
این بازیکن سمنانی تاکید کرد: این پویش نباید فقط به ایام نوروز تعلق داشته باشد، بلکه باید در تمام ایام سال این پویش برقرار باشد و راه کار استمرار این مهم، تبلیغات درست و استفاده درست از فضاهای مجازی برای ماندگار شدن این پویش است.
بازیکن تیم ملی واترپلوی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: مردم و به ویژه نوجوانان ورزشکاران را الگوی رفتاری و اخلاقی خودشان قرار می دهند و ورزشکاران با پیوستن به این پویش می توانند در ارتقای سلامت جامعه تاثرگذار باشند.
وی اقدام سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی را در ایجاد پویش نه به ریختن زباله را بسیار ارزشمند دانست.
درایران سالانه ١٩میلیون ‌و٧٧٠هزار تن زباله تولید می‌ شودکه ٢٠ درصد آن مربوط به روستاها و ٨٠ درصد مربوط به شهرهاشت.
7341/6026
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.