به گزارش ایرنا، حمید رضا حسنی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا : 21 هزار و 801 نفر در مدرسه های شاهرود، بسطام و بیارجمند، 25 هزار و 170 نفر در چهار زایرسرای شهر شاهرود و باقی مسافران نیز در هتل ها، مهمان پذیرها، اقامت گاه های بوم گردی و کمپ ها اسکان یافتند.
وی تعداد بازدیدکنندگان موزه ها و مجموعه های تاریخی شهرستان را 37 هزار و 742 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد، 24 هزار نفر از مجموعه تاریخی بسطام، 12 هزار و 550 نفر از آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، 500 نفر از موزه شاهرود، 500 نفر از موزه عرفان شرق و 150 نفر از موزه آب دیدن کردند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود با اشاره به بازدید 22 هزار و 400 نفر از جاذبه های طبیعی این شهرستان، بیان کرد: آبشار تنگه داستان مجن بیش از 6 هزار نفر، جنگل های ابر و قطری سه هزارو 500 نفر، زیست کره توران و قلعه بالا سه هزار نفر، منطقه نمونه گردشگری رضا آباد یک هزارو 500 نفر، جنگل اولنگ حدود دو هزار نفر و منطقه فرحزاد حدود 6 هزار نفر بازدید کننده داشته اند.
حسنی تعداد بازدید کنندگان نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی شاهرود را هم 42 هزار نفر عنوان کرد و گفت: علاوه بر بازارچه، در نوروزگاه نیز تا پایان تعطیلات از صبح تا شب چهار گروه به اجرای مراسم آیینی می پردازند تا هموطنان را با پوشاک سنتی و آداب و رسوم مردم شاهرود آشنا کنند.
وی همچنین با اشاره به 49 مورد بازدید نظارتی از اقامت گاه ها، یادآور شد: بازدید از رستوران ها، دفتر های مسافرتی و پایگاه های اطلاع رسانی در قالب گشت های مشترک بهداشت، تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت انجام می شود.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان شاهرود از افزایش مصرف سوخت نیز یاد کرد و گفت: میزان مصرف بنزین 10 درصد و نفت گاز و سی ان جی نیز هر کدام بیش از 30 درصد افزایش یافته است.
به گفته حسنی در صورت مساعد بودن هوا پیش بینی می شود آمار اسکان مسافران نوروزی از مرز 10 هزار نفر در هر شب عبور کند. علاوه بر این میزان اقامت در پایان تعطیلات نیز می تواند از مرز 102 هزار نفر پارسال گذشته و به 120 هزار نفر برسد.
در طول سه سال گذشته تلاش های بسیاری صورت گرفته تا با افزایش ماندگاری مسافران نوروزی، شاهرود را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کند.
در مدت تعطیلات نوروزی تمامی موزه های شاهرود از 8 صبح تا ساعت 20 آماده بازدید علاقه مندان هستند.
همچنین چتر وای فای به صورت رایگان در بوستان های آبشارو مادر، میدان الغدیر، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی و مجموعه تاریخی بسطام، برای استفاده هم وطنان فراهم شده است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان** انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.