محمدرضا خباز روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: طرح آمایش سرزمینی هر چه سریع‌تر در سمنان مطالعه و آماده شود تا بتوان با مطالعه راهبردی در چند سال آینده سمنان را به عنوان استان نماد گردشگرپذیری در کشور معرفی کرد، در حال حاضر زیرساخت لازم برای حضور هزاران گردشگر نوروزی در این استان فراهم است و مردم سمنان برای میزبانی و اقامت مسافران نوروزی در این استان با آمادگی کامل لحظه‌شماری می کنند.
وی یادآور شد: توسعه گردشگری در استان سمنان یک فرآیند است و همان‌طور که برای رونق واحدهای تولید و صنعتی اعتبارات قابل توجهی در سال 95 تخصیص یافت برای رونق حوزه گردشگری نیز باید توجه ویژه ای شود.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: جایگاه استان سمنان برای قرار گرفتن در قطب گردشگری در منطقه با وجود ظرفیت های جذب گردشگری در زمینه های تاریخی و طبیعی بسیار ایده آل است و دستگاه های مسوول باید برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی توجه ویژه ای به ظرفیت گردشگری استان سمنان داشته باشند.
خباز با بیان این که شعار «استان سمنان از معبر به مقصد» باید به معنی واقعی اجرایی شود، گفت: سالانه بیش از 20 میلیون مسافر از جاده های استان به نقاط مختلف کشور سفر می کنند که می توان با ارایه نظرهای جامع اقتصادی ، گردشگری و تکمیل زیرساخت های نیمه تمام اقتصادی از این ترددها برای افزایش اشتغال در استان بهره برد.
وی تصریح کرد : دولت تدبیر وامید همواره توجه ویژه ای به صنعت گردشگری در کشور داشته است و در سال گذشته با تلاش دستگاه های اجرایی مسوول، میزان اقامت مسافران در استان سمنان بیش از 20 درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: جاذبه های طبیعی در استان سمنان منحصربه فرد است و در کمترین زمان ممکن می توان از مناطق کویری به مناطق سردسیری شمال کشور سفر کرد که در نوع خود بسیار ارزشمند است.
استاندار سمنان با اشاره به تلاش برای کاهش تلفات در سوانح جاده ای در استان سمنان، ادامه داد: برای بازسازی استراحتگاه های موقت بین راهی و راه اندازی چشم اندازهای مصنوعی دلنواز در مسیر محور ارتباطی مسافران در ایام نوروز 96 طرح هایی اجرا شده است و این امر در اقامت کوتاه مدت هموطنان برای کاهش خستگی و سوانح جاده ای در استان تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.
تقویت زیرساخت های اقامتی حوزه گردشگری و شعار تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری از اهداف استان سمنان برای تقویت و توسعه گردشگری و افزایش اشتغال در این حوزه است به طوری که در 2 سال گذشته 26 اقامتگاه بوم گردی و چند هتل در استان سمنان گشایش یافته است و در حال حاضر چندین اقامتگاه بوم‌گردی و چند هتل در شهرستان های مختلف در حال دریافت مجوز فعالیت و ساخت است و در 2 سال آینده ظرفیت اقامتی استان دو برابر خواهد شد.
28 پایگاه اورژانس و 26 پایگاه امداد و نجات هلال احمر به صورت شبانه روزی از 25 اسفند 95 تا 15 فرودین 96 در استان سمنان آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی است و در این استان ظرفیت اقامت و اسکان 50 هزار نفر در شبانه روز وجود دارد.
بر اساس اعلام میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، در نوروز 95 بیش از 256 هزار نفر گردشگر در این استان اقامت داشتند.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.