خدابخش عرب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان، با بیان این که افزایش تولید در 2 حوزه محصولات راهبردی و سایر محصولات با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی در دستور کار این سازمان قرار گرفت، افزود: رشد 30 درصدی تولید محصولات راهبردی افتخاری بزرگ برای بخش کشاورزی است.
وی ادامه داد: گندم، جو، چغندرقند و شیر و لبنیات و هرکدام از این محصولات به‌عنوان محصول خرید تزریقی توسط مراجع مربوط به طور کامل خریداری شد.
معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزایش تولید و درآمد تولیدکنندگان و بهره‌برداران را از دیگر بخش‌های اثربخش برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، رسیدن به 9.4 درصد نرخ رشد تولید در دستور کار قرار گرفته بود.
عرب، از جذب قطعی 220 میلیارد تومان تسهیلات در زیر بخش‌های مختلف از محل ردیف‌های بودجه‌ای استان سمنان خبر داد و گفت: این مبلغ با تدابیر خاصی در استان برای رونق تولید، صندوق حمایت از توسعه کشاورزی و افزایش ضریب مکانیزاسیون سرمایه‌گذاری شد.
** 27 تفاهم‌نامه سرمایه گذاری 820 میلیارد تومانی بین سازمان جهاد کشاورزی و سرمایه‌گذاران منعقد شد
معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سال 95 بین سازمان جهاد کشاورزی و سرمایه‌گذاران 27 تفاهم‌نامه به میزان 820 میلیارد تومان منعقد شد.
وی افزود: این تفاهم‌نامه‌ها هرکدام طرح و برنامه خاصی را دنبال می‌کند و تا کنون 10 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که تا پایان سال 97 به مرحله اجرا می‌رسند و با اجرای این طرح‌ها تحول عظیمی در بخش کشاورزی به وجود می‌آید.
عرب، مشارکت فعال و مؤثر بهره‌برداران و تولیدکنندگان را اولین اثربخشی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی دانست و گفت: مشارکت تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی محصول باور و اعتقاد به یک برنامه است و باور نقش کلیدی و اساسی در اثربخشی یک برنامه است.
معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از ورود تولیدکنندگان خرد و کلان برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در طول سال 95 خبر داد و گفت: این در حالی بود که اکثر سرمایه‌گذاری‌های با نرخ 18 درصد در سال 95 در بخش کشاورزی انجام شد و این مهم نشان‌دهنده برنامه‌های اثرگذار برای تولیدکنندگان بوده است.
از یک میلیون و 660 هزار تن محصولات کشاورزی در استان سمنان 734 هزار تن تولیدات زراعی است.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار حوزه جهادکشاورزی دارد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.