به گزارش ایرنا، محمود قنبری روز دوشنبه در نشست کارگروه اجتماعی و اقتصاد مقاومتی در سالن غدیر افزود: : ثابت نگه داشتن جمعیت 400 روستا دارای سکنه و برنامه ریزی برای اشتغال جوانان در روستاهای استان سمنان باید در دستور کار قرار گیرد.
وی اظهار داشت: با مهاجرت روستاییان به شهر افزایش مصرف گرایی و بالا رفتن هزینه ها و در خواست کار منجر به مسایل جبران ناپذیری می شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر برنامه هایی برای توسعه روستایی و اشتغال جوانان در سال 96 وجود دارد اولویت برنامه هایی برای توسعه رونق اقتصادی، گردشگری، بوم گردی و خالی نشدن روستاییان فعلی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها باشد.
وی با بیان این که 280 روستای استان سمنان دارای شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند، یادآورشد: فقط 16 روستای استان سمنان بالای هزار و 800 نفر جمعیت دارد که با مطالعه طرح ها و ظرفیت های روستاها که باید با نگاه ویژه ای به آن ها شود.
معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری سمنان به هم افزایی و همکاری بسیج سازندگی به عنوان یک نهاد مقدس با دستگاه های اجرایی اشاره و اضافع کرد : استان سمنان 80 طرح نیمه تمام عمرانی دارد که در زمان حاضر با همکاری و هم افزایی دستگا های اجرایی این طرح ها را به این نهاد واگذار کند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان گفت: در سال 96 شناسنامه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی روستاهای استان سمنان در سامانه ای با عنوان «جی.آی.اس» راه اندازی می شود.
امیر بنیایی افزود: این سامانه با هدف شناسایی ظرفیت ها روستا، آسیب ها، مشکلات و توانمند سازی مناطق غیر برخوردار اجرایی می شود.
وی ادامه داد : اگر نیازهای روستاها بر نظر مردم و دولت تامین شود از اتلاف منابع هم جلوگیری می شود.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان هشت شهرستان و 20 شهر و 15 بخش دارد..
/6026/7344
خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده:جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجع کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.