حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود:خریدکالای ایرانی عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت: اهمیت اقتصاد مقاومتی بدان حد است که مقام معظم رهبری، با هوشمندی امسال را به این عنوان نام گذاری کردند.
وی با بیان اینکه دشمنان از راه های گوناگون سعی در تضعیف نظام اسلامی دارند، یادآور شد: تحریم های اقتصادی که از همان ابتدای پیروزی انقلاب بر ملت ایران تحمیل شد، و در ادامه آن جنگ تحمیلی سبب نشد مردم این کشور ذره ای از عقاید خود عقب نشینی کنند.
امام جمعه شاهرود اضافه کرد: با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز هم ایران در حال جنگ اقتصادی با دشمنان است و برای پیروزی در این راه، مشارکت مردم بسیار تاثیرگذار است.
امینی همچنین با اشاره به ظرفیت های بخش صنعت کشور و توانایی رقابت بسیاری از تولید کنندگان داخلی با شرکت های خارجی، بیان کرد: در جایی که کالای ایرانی از لحاظ کیفیت با مشابه خارجی خود هیچ تفاوتی ندارد، چه بهتر است که با خرید و حمایت از هم وطنان خود، تعداد بسیار زیادی از کارگران زحمت کش را نیز به آینده امیدوار کرد.
وی افزود: در بسیاری از موارد نیز مشاهده می شود که کالای تولید داخلی از کیفیت بالاتر و قیمت پایین تری برخوردار است و در این شرایط اگر به بهانه استفاده از برندی خاص، از کالای ایرانی روی برگردانیم، سهم خود را در رونق اقتصادی کشور نادیده گرفته و نمی توانیم انتظار بهبود این وضعیت را داشته باشیم.
امام جمعه شاهرود همچنین به نقش تعیین کننده رسانه ها در فرهنگ سازی در جامعه اشاره کرد و گفت: امید است در سال آینده با تغییر برخی از رویه ها و پررنگ شدن عادت هایی چون خرید کالای ایرانی، گام بلندی در پیشبرد اهداف کشور و نظام اسلامی برداشته شود.
حجت الاسلام امینی گفت: هیچ کشوری برای توسعه نباید چشم به بیگانه داشته باشد، به ویژه مردم انقلابی ایران که دشمنان زیادی نیز دارند، باید برای توسعه به توانمندی خود تکیه کنند.
وی با اشاره به سال جدید و رونق بازارها نیز گفت: در خرید کالا باید اولویت به تولید داخل داده شود تا علاوه بر رونق کسب و کار بازار ، تولید کننده های داخلی و کارگران ایرانی نیز از این بازار بهره مند شوند.
شهرستان شاهرود نزدیک به 6هزار واحد صنفی دارد.
در این شهرستان 260 واحد تولیدی هم فعالیت می کند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.